کد خبر: ۴۶۴۹۵۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲

تایید فوت 2 معلول در پی بروز مسمومیت در یک مجتمع خیریه‌‏ شبستر

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با تأیید فوت دو معلول در یک مجتمع خیریه‌‏ شبستر گفت: همچنین 10 معلول دیگر نیز مسموم شده است.
آفتاب‌‌نیوز : محسن ارشدزاده در گفت‎وگو با ایسنا اظهار کرد: روز یکشنبه مسمومیت سه نفر از معلولان نگهداری شده در یک مجتمع خیریه‎ در شبستر گزارش شد و همان روز این سه نفر سرپایی مداوا و ترخیص شدند. اما فردای همان روز دوباره 10 نفر دیگر نیز علایم مسمومیت اسهال و تب را نشان دادند.
 
وی افزود: پس از مشاهده‌ی علایم مسمومیت، معلولان را به بیمارستان‎ و درمانگاه‎های شهرستان شبستر اعزام کرده‎اند و متاسفانه دو نفر از معلولان که سابقه‎ی تشنج شدید داشتند، طی این حادثه فوت کردند.
 
وی عنوان کرد: سایر بیماران نیز پس از فوت این دو نفر به بیمارستان تبریز منتقل شدند و هم اکنون این بیماران تحت مداوا و رو به بهبود هستند و همچنین سایر معلولان این موسسه‎ی خیریه نیز در شبستر تحت نظارت و کنترل پزشکان هستند تا در صورت مشاهده‎ی علایم تحت مداوا قرار گیرند.
 
ارشدزاده گفت: موسسه‎ی خیریه‌‏ی قشقایی  از 21 معلول ذهنی و جسمی پسر بالای 14 سال نگه‌داری می‎کند و علت این مسمومیت توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز در دست بررسی بوده و طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.
 
محمد حسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در اخبار صدا و سیمای استان در این خصوص اظهار کرد: علت این حادثه هنوز مشخص نبوده است. نمونه‎برداری‎ها و آزمایشات در این خصوص در حال انجام است و نتایج آن طی روزهای آتی مشخص خواهد شد.
 
به گزارش ایسنا، مسمومیت غذایی در خیریه‌ی قشقایی شبستر منجر به فوت دو مصدوم شد و 10 نفر دیگر را روانه‎ی بیمارستان کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین