کد خبر: ۴۶۵۲۶۱
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵

حجت‌الاسلام «احمد غروی» به دیار باقی شتافت

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد غروی، از علمای تبریز، روز چهارشنبه در سن ۷۷ سالگی دار فانی را وداع گفت.
آفتاب‌‌نیوز :
مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام غروی امروز (11 مرداد) برگزار شد و مراسم شام غریبان هم از ساعت ۱۸ تا ۲۰:۳۰  در مسجد حاج غفار تبریز برگزار خواهد شد. 

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و استاندار در پی رحلت حجت‌الاسلام والمسلمین غروی، پیام تسلیت صادر کردند. 

 در پیام حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم و اسماعیل جبارزاده آمده است: «خبر ارتحال عالم ربانی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ احمد غروی واصل و موجب تاثر فراوان شد. 

 این عالم بزرگوار که به حق از برجسته ترین دانش آموختگان مکتب متعالی امام صادق علیه السلام بود عمری سرشار از خیر و برکت داشت و همواره برای ترویج آموزه های والای دین مقدس اسلام در حوزه های علمیه و دانشگاهها تلاش وافر و با تربیت صدها طلبه و دانشجو نقش مهمی ایفا کرد. 

رحلت این عالم فرزانه و دانشمند فرهیخته را به محضر مبارک حضرت ولی عصر عج و رهبر معظم انقلاب اسلامی و خانواده مکرمشان تسلیت عرض کرده و علو درجات را به روح بلند پایه این عالم برجسته از خداوند متعال مسپلت می‌کنیم. 

امید است مردم ولایتمدار و شهید پرور تبریز به منظور ارج نهادن به مقام شامخ روحانیت در مراسم تشییع و گرامی داشت این عالم ربانی حضور گسترده داشته باشند." 

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد غروی تبریزی مشهور به "توتونچی" در سال ۱۳۱۹ در خانواده‌ای اهل علم و فضل در تبریز دیده به جهان گشود. 

وی در سال ۱۳۳۶ وارد حوزه علمیه تبریز شد و بخش دیگر مقدمات و سطح را فراگرفت. پس از آن برای تکمیل تحصیلات راهی حوزه علمیه قم شدو از محضر استادانی چون  حسین‌ علی منتظری، شیخ مرتضی حائری یزدی، میرزا هاشم آملی و سید محمد محقق داماد دروس خارج فقه و اصول را آموخت. 

به گزارش ایسنا، مرحوم غروی ضمن فراگیری فقه و اصول به تحصیل فلسفه و کلام از محضر حضرات آیات  عبدالله جوادی آملی، محمدی لنگرودی و حسن حسن‌زاده آملی پرداخت. 

وی ضمن تربیت طلاب از سال ۱۳۶۰ هـ .ش به تدریس در دانشگاه تبریز مشغول شد. 

تدریس در حوزه و دانشگاه، ترجمه برخی مقالات به زبان انگلیسی در روزنامه استوار قم و ندای حق تهران، بنای مسجد در دانشگاه، شرکت در کنفرانس‌ها و سمینارهای علمی، اقامه جماعت، مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی طاغوت، ‌سفرهای علمی به خارج از کشور از جمله مصر، ترکیه، سوئیس، آلمان، فرانسه و مسئول نهاد نمایندگی نماینده ولی فقیه در دانشگاه های استان ،  از جمله فعالیت های این روحانی برجسته تبریزی بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین