کد خبر: ۴۶۵۲۶۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
سلطانی‌فر:

"احتمال حضور زنان در ورزشگاه‌ها زیاد است"

«خبرهای خوبی برای زنان دارم. شخصا به حل مشکل ورود زنان به ورزشگاه‌ها خوشبین هستم. احتمال حضور زنان در ورزشگاه‌ها زیاد است.»
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه شهروند با مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان گفت‌وگو کرد.

گزیده‌ای از این گفت‌وگو را با هم می‌خوانیم:

- خبرهای خوبی برای زنان دارم. شخصا به حل مشکل ورود زنان به ورزشگاه‌ها خوشبین هستم. البته چنانچه همگرایی و ‏همفکری وجود ‏داشته باشد و تفاهم ایجاد شود. قطعا مراجع مختلف و کانون‌های تاثیرگذار دراین‌باره صاحب‌نظر هستند اما اگر ‏به ‏قول شما بخواهم شفاف جواب بدهم، باید بگویم بله، احتمال حضور زنان در ورزشگاه‌ها زیاد است.

- حقوق بانوان ورزشکار ما در حال استیفای مرحله‌ای در ورزش‌های مختلف است و این از رویکرد کل دولت و ‏به‌ خصوص شخص ‏دکتر روحانی نشأت می‌گیرد.‏

- توجه به ورزش زنان باور جدی ماست و در جامعه‌ای که ٥٠‌درصد ‏از آن را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، تصورمان بر این است که با ‏رعایت ملاحظات شرعی و فرهنگی می‌توانیم ‏هرگونه امکانات و زمینه را برای زنان فراهم کنیم.

- کیمیا علیزاده در زمانی که در بیمارستان بستری بود، به من قول داد با قدرت برای المپیک استارت بزند. من فکر ‏می‌کنم با توجه ‏به موفقیت‌هایی که علیزاده در عرصه بین‌المللی داشته و ظرفیت و سن و توانایی‌هایش ‏می‌تواند در دو المپیک دیگر حاضر باشد و ‏حتی روی سکو برود.

- ما بلافاصله بعد از قطعی‌ شدن صعود تیم‌ ملی فوتبال به جام‌ جهانی از فدراسیون فوتبال، سرمربی تیم‌ ملی و ‏سازمان تیم‌های ملی این ‏رشته خواستیم تا نقشه راه را تا جام‌ جهانی مشخص کنند. برنامه‌ اولیه در این ‏خصوص مشخص شده و با توافقی که مسئولان ‏فدراسیون و کادر فنی داشته‌اند، ٨٥روز اردو در کنار چند ‏مسابقه تدارکاتی خوب پیش‌بینی شده است.

- در دوره آینده جام‌ جهانی انتظار ما این است که از گروه خود برای ‏اولین‌ بار بالا برویم. البته این مسأله به قرعه‌کشی مسابقات و ‏گروه‌بندی هم بستگی دارد.

- برداشت ما این ‏است که در جام‌ جهانی روسیه دیگر تیم‌ ملی فوتبال ایران نباید فقط شرکت‌کننده باشد. حالا انتظارات مردم هم ‏بیشتر ‏از گذشته است و به‌ هر حال شرایطی به وجود آمده که مردم تصور می‌کردند تیم‌ ملی با بازیکنان جوان، ‏لژیونرها و از همه مهم‌تر، ‏کادر مربیگری خوب خود به همراه مدیران فدراسیون باید به دور دوم جام‌ جهانی برود.

- حمایت و پشتیبانی کامل را از تیم‌ ملی فوتبال در راه جام‌ جهانی انجام می‌دهیم. با حساسیت ‏بر امور تیم‌ ملی نظارت می‌کنیم تا بتوانیم ‏هدفمان را محقق کنیم.

- وظیفه ما جلو بردن سیاست‌های کلی است و این‌ که نقش حاکمیتی و نظارتی را به بهترین ‏شکل جلو ببریم. در این شرایط نیازی ‏نیست در هر فدراسیون یک مهره داشته باشیم چون به روسای ‏فدراسیون اعتماد داریم.‏

- در قانون ٥ساله توسعه ششم نیز بندی مشخصا ‏آمده که باید در ‌سال اول مسائل مربوط به حق پخش تلویزیونی را با صداوسیما ‏روشن کنیم. مذاکرات خوبی هم ‏با آقای علی‌عسگری، ریاست سازمان صداوسیما داشتیم تا یک فرمول برد - برد را طراحی و اجرا ‏کنیم.

- متاسفانه پیگیری لازم توسط تعدادی از ‏روسای فدراسیون برای تأمین منابع مالی از بخش غیر دولتی‌ انجام نمی‌شود و بدون این‌ که ‏به سراغ بخش ‏خصوصی بروند و درآمدزایی کنند در زمینه جایگزینی تعهداتی می‌دهند که همین امر برای برخی ‏فدراسیون‌ها ‏معضل شده است.‏

- آیا برای دو ساعت معطلی تيم ملي كاراته در ايستگاه راه‌آهن امکان حضور در هتل وجود دارد؟ چرا هیچ‌کس به این ‏نمی‌پردازد که ‏فدراسیون جهانی محلی را برای اسکان تیم‌ ملی کاراته مشخص کرده بود که وضع مناسبی ‏نداشت و مسئولان با هزینه فدراسیون ‏برای این تیم هتل مجهز گرفتند؟ من در این‌ خصوص واقعا از رسانه‌ها گلایه دارم.

- متاسفانه در ورزش ما به ‏هیچ مسأله خوبی پرداخته نمی‌شود و فقط نکات منفی و اتفاقات عجیب به تصویر کشیده می‌شود که این ‏به ‏ضرر توسعه ملی است و کار حرفه‌ای نیست. اگر می‌خواهیم واقعیت‌ها را بیان کنیم، باید نقاط ضعف و قوت را با ‏هم ببینیم. ‏این‌ طور نباشد که ٩٩‌درصد اقدامات خوب را فراموش کنیم و فقط زشتی‌ها را به تصویر بکشیم.‏

- متاسفانه ما هنوز ساز و ‏کاری برای ورود بخش خصوصی به ورزش تعریف نکرده‌ایم و معافیت‌های جدی در این‌ خصوص وجود ‏دارد. بخش ‏خصوصی وقتی می‌خواهد به صورت جدی وارد صحنه شود، چون درآمدی ندارد، ناامید می‌شود.

- ما به گونه‌ای رفتار خواهیم ‏کرد که از ظرفیت‌های درآمدزایی استفاده کنیم تا استقلال و پرسپولیس علاوه بر تأمین هزینه‌های ‏جاری درآمد ‏بیشتری نیز داشته باشند.

- فکر می‌کنم مردمی که این‌طور حماسی با اعتقاد و باور ‏نسبت به کارهایی که در ٤‌سال گذشته انجام شده،‌ پای صندوق‌های رأی ‏آمدند و خواستار استمرار شرایط ‏کنونی شدند، حقشان است که مدیران‌شان با همه توان و ظرفیت کار کنند.

- من ٨ ماه قبل از همین مجلس رأی اعتماد گرفتم. اگر ان‌شاءالله از سوی رئیس‌جمهوری انتخاب و به مجلس ‏معرفی شدم، تلاش ‏می‌کنم رأی اعتماد بگیرم.‏


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین