کد خبر: ۴۶۵۲۸۸
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳

آلمان نماینده امنیتی ویتنام را اخراج کرد

وزارت امور خارجه آلمان در پی ربوده شدن یک شهروند ویتنامی پناهجو در این کشور (آلمان)، روز چهارشنبه سفیر ویتنام را احضار کرد و همچنین نماینده سازمان اطلاعات ویتنام را عنصر نامطلوب اعلام کرد و به او 48 ساعت مهلت داد خاک آلمان را ترک کند.
آفتاب‌‌نیوز :
'مارتین شفر' سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد که ربایش 'ترین شوان تان' (Trinh Xuan Thanh) شهروند ویتنامی در خاک آلمان ، نقض فاحش و بی سابقه قانون آلمان و قوانین بین المللی است؛ به همین علت نماینده سازمان اطلاعات ویتنام در آلمان عنصر نامطلوب اعلام می شود و باید ظرف 48 ساعت خاک آلمان را ترک کند. 

شفر همچنین اعلام کرد که وزارت امور خارجه آلمان روز چهارشنبه سفیر ویتنام را احضار کرده و با صراحت به او گفته است که این قبیل اقدامات بطور بالقوه می تواند بطور جدی به روابط آلمان و ویتنام صدمه وارد کند. 

به نوشته رسانه های آلمان ، افراد مسلح ناشناس این پناهجوی ویتنامی را روز 23 ژوییه (اول مرداد) در پارک 'تیرگارتن' در مرکز برلین در مجاورت پارلمان و ساختمان صدراعظمی آلمان ربودند. 

'ترین شوان تان' نماینده سابق مجلس ویتنام و بخش ساختمانی شرکت نفت 'پتروویتنام' بود که از حزب کمونیست این کشور اخراج شده و تحت تعقیب قرار داشت. به گزارش خبرگزاری آلمان (د پ آ) این فرد متهم است که در شرکت یاد شده 125 میلیون دلار زیان وارد کرده است.

شفر سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان تاکید کرد که این اقدام دولت هانوی 'نقض اعتماد' بین دو کشور بوده زیرا در اجلاس گروه 20 در هامبورگ مذاکراتی در خصوص 'استرداد احتمالی و قانونی' این فرد انجام شده بود. 

به گزارش ایرنا،شفر افزود: از دولت ویتنام می خواهیم که اجازه بازگشت این فرد به آلمان را بدهد تا درخواست پناهندگی او و همچنین درخواست استرداد او از سوی دولت ویتنام روال قانونی خود را طی کند. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین