کد خبر: ۴۶۵۵۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

آوازخوانی چهار هنرمند در شب موسیقی ارسباران

در پی رخدادهای آوازی که در دو سه سال اخیر با گردهمایی‌های و نشست‌های تخصصی اهالی آواز ملی ایران برگزار شده است، نخستین شب موسیقی ارسباران نیز به تمامی به هنر آواز اختصاص یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین نخستین شب موسیقی ارسباران توسط کانون موسیقی ارسباران با محوریت آواز ایرانی و حضور چهار آوازخوان چهارشنبه 11 مرداد برگزار شد.

علی رستمیان، امیر مداح، علیرضا حاجی طالب و علی شیرازی چهار آوازخوانی بودند که شب کاملاً آوازی فرهنگسرای ارسباران را ترتیب دادند. شیرازی نخستین خواننده این شب بود که اجرایش در دستگاه ماهور در کنار تارنوازی مجید پایدار به عنوان اولین اجرای موسیقایی تاریخ این نشست ثبت شد.

در ادامه رستمیان با گروه چهارباغ در جایگاه یک خواننده پیشکسوت همچنان توانایی خود را در اجرا به رخ کشید.

شایان یزدی‌زاده (تمبک)، نازنین تن‌ساز (عود یا همان بربط)، آوا رستمیان (کمانچه) و محمدرضا رستمیان (آهنگساز، سنتورنواز و سرپرست گروه) همراهان این خواننده و مدرس آواز بودند.

صدای امیر مداح هم در بخش سوم برنامه به گوش رسید. او را میلاد کیایی باتجربه با سنتور دلنوازش همراهی کرد. این دو اجرایی را در مایه بیات اصفهان عرضه کردند.

آخرین اجرا نیز به علیرضا حاجی طالب اختصاص داشت که با همراه همیشگی‌اش محمدامین اکبرپور روی صحنه آمدند و اجرایی پذیرفتنی از دستگاه راست پنجگاه ارائه کردند. به این ترتیب نخستین شب موسیقی ارسباران به پایان رسید و اعلام شد که برنامه بعدی (احتمالاً در فصل پاییز و با فاصله تقریبی دو ماه) به ژانر دیگری از موسیقی جدی و هنری اختصاص خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین