کد خبر: ۴۶۵۹۱۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷

انتقاد تند علیرضا فغانی از دوست سابق

داور بین‌المللی فوتبال ایران نسبت به شرایط موجود در داوری گلایه هایی را مطرح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
علیرضا فغانی در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" درباره حاشیه های ایجاد در بحث داوری مسابقات لیگ برتر، اختلاف میان دپارتمان و کمیته داوران و برخی مسائل دیگر صحبت‌هایی را انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:
 
برخی داوران دلزده شدند

برخی اختلافات در بدنه داوری ایران سبب شد تا در لیگ هفدهم برخی داوران باتجربه که می‌توانستند کمک حال فوتبال باشند، کنار بروند و خداحافظی کنند. این داوران اتفاقا دوست داشتند در فوتبال باشند اما مشکلات ایجاد شده آنها را دلزده کرد و باعث وداع‌شان با این عرصه شد. از این رو بدنه داوری ایران در لیگ برتر بسیار جوان شده و همین مساله اشتباه را زیاد می‌کند.
 
حق الزحمه داوران زیاد نشده است

متاسفانه با وجود مسائل مطرح شده حق‌الزحمه داوران لیگ برتری هنوز زیاد نشده و امیدوارم نگاه مهدی تاج به داوران بیشتر شود و با درایت رییس فدراسیون شاهد این مساله باشیم. 
 
عنایت و عسگری هم با اصفهانیان به مشکل خوردند

حسن کامرانی‌فر با وجود اینکه تجربه زیاد بالایی در امر مدیریت داوری نداشت، طبیعی بود با فریدون اصفهانیان به عنوان رییس کمیته داوران به مشکل بخورد. همانطور که قبل از او بزرگانی مثل عنایت و عسگری نیز به این اختلافات خوردند و نتوانستند در سمت خود بمانند. در چنین شرایطی فریدون اصفهانیان به عنوان رییس کمیته داوران و فردی که باید پاسخگوی اذهان عمومی باشد، قصد ورود کرده است. حق هم دارد، اما این موضوعات سبب شده تا تعامل صورت نگیرد و در این شرایط کار کردن برای کامرانی‌فر سخت می‌شود. 
 
کامرانی‌فر باید برود

در این چند روز شنیدیم حسن کامرانی‌فر قصد جدایی از دپارتمان داوری را کرده است. او حالا که تصمیمش را گرفته، بهتر است برود و صلاح نیست بماند. کامرانی‌فر چندین بار تهدید کرده بود که اگر فلان اتفاق رخ بدهد می‌روم و حالا هم اتفاقاتی افتاده که او توقع نداشت اما با این وجود کارکرد. در این شرایط برای شخصیت او خوب نیست دیگر در دپارتمان داوری بماند. 
 
با آینده برادرم بازی کردند

یک موضوعی درباره لیست الیت داوری ایران باید مطرح کنم. قبل از حضور کامرانی‌فر ما 9 کمک داور الیت داشتیم. از طرف دیگر محسن ترکی هم به دلایل شخصی استعفا کرده بود و برادر من، محمدرضا فغانی می‌توانست در لیست الیت قرار بگیرد که کامرانی‌فر با بی‌تدبیری نگذاشت به جمع داوران الیت اضافه شود. در هنگام حضور ناظر داوری AFC در ایران کامرانی‌فر قضاوت بازی پرحاشیه و دشوار پرسپولیس و ماشین سازی را به محمدرضا فغانی داد و این درحالی بود که می‌توانست بازی کم دردسرتری را به او بدهند. همین موضوع یک سهمیه الیت ایران را به راحتی از بین برد و با آینده برادر من بازی کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین