کد خبر: ۴۶۶۱۷۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰

دیدار رییسان جمهوری ایران و ارمنستان/عکس

سرژ سرکیسیان رییس جمهوری ارمنستان در دیدار با دکتر حسن روحانی آغاز دور دوم ریاست جمهوری اورا تبریک گفت و خاطرنشان کرد: ملت ایران توانست رییس جمهوری انتخاب کند که طی سالهای گذشته خط مشی موفقی داشته است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار سرژ سرکیسیان رییس جمهوری ارمنستان به اشتراکات فرهنگی و تاریخی فراوان دو کشور اشاره کرد و افزود: تهران و ایروان با استفاده از این اشتراکات می‌توانند گامهای مثبت و زیادی به نفع دو ملت و ملت‌های منطقه بردارند.

دیدار رییسان جمهوری ایران و ارمنستان/عکس

رییس‌ جمهوری با تاکید بر اینکه تهران به دنبال توسعه روزافزون روابط خود با کشورهای همسایه از جمله ارمنستان است، اظهار داشت: دو کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و در حوزه‌‌هایی از جمله حمل و نقل، انرژی، گردشگری و ترانزیت زمینه‌های فراوانی برای همکاری دارند.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع ثبات امنیت در منطقه و هوشیاری در مقابل خطر تروریسم، اظهار داشت: پس از اینکه تروریست‌ها در عراق و سوریه به طور کامل شکست بخورند این احتمال وجود دارد که تلاش کنند در سراسر منطقه پخش شوند. باید همگان نسبت به این خطر از جمله در منطقه قفقاز و آسیای میانه کاملا هوشیار و مراقب باشیم، چرا که معضل خطرناکی است که می‌تواند امنیت کل منطقه را به مخاطره بیندازد، از این رو در مبارزه با تروریسم ضرورت دارد همکاری و هماهنگی‌های نزدیکی بین کشورها وجود داشته باشد.

رییس‌ جمهوری همچنین با اشاره به موضوع قره‌باغ و با تاکید بر اینکه حل و فصل این مساله فقط راه‌حل سیاسی دارد، اظهار داشت: برای جمهوری اسلامی ایران بسیار اهمیت دارد که در اطراف مرزهای خود، امنیت کامل داشته باشد و امیدواریم با تلاش و ابتکارات دو کشور همسایه ارمنستان و آذربایجان، شاهد پایان مسالمت‌آمیز این مساله باشیم و معتقدیم چنانچه دو طرف از اراده جدی برای حل و فصل موضوع برخوردار باشند، راه‌حل‌های مناسبی هم برای آن در دسترس است.

سرژ سرکیسیان رییس جمهور ارمنستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در مراسم تحلیف و با تبریک آغاز دور دوم ریاست جمهوری دکتر روحانی، اظهار داشت: ملت ایران در ماه‌های اخیر، توانست رییس جمهوری انتخاب کند که طی سال‌های گذشته خط مشی موفق و مهمی را سپری کرده است.

رییس جمهوری ارمنستان با اشاره به افزایش سطح روابط دو کشور طی سال‌های گذشته، اظهار داشت: به رغم بهبود و ارتقای سطح روابط معتقدیم که هنوز نتوانسته ایم سطح همکاری‌های اقتصادی تهران و ایروان را به سطح روابط سیاسی برسانیم، لذا مصمم هستیم در همه حوزه‌های اقتصادی روابط فعال و گسترده‌ای با ایران برقرار کنیم.

سرکیسیان خاطر نشان کرد: تهران و ایروان در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف اقتصادی بویژه انرژی، تجارت، حمل و نقل می‌توانند روابط خود را هر چه بیشتر افزایش دهند.
رییس جمهوری ارمنستان در ادامه بر اهتمام ایروان به منظور حل و فصل مسالمت‌آمیز موضوع قره‌باغ تاکید کرد .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین