کد خبر: ۴۶۶۸۹۴
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳

زمین‌ لرزه ۷ ریشتری با ۱۳ کشته در چین

زمین لرزه شدید در استان سیچوان در جنوب غربی چین تاکنون ۱۳ نفر کشته و ۱۷۵ نفر زخمی شدند.
آفتاب‌‌نیوز : زمین لرزه‌ای به قدرت 7 در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر، ساعت 21:19 دقیقه (به وقت محلی) شب گذشته (سه‌شنبه) در حدود 300 کیلومتری شمال شهر چنگدو مرکز استان «سیچوان»(Sichuan) در عمق 20 کیلومتری زمین روی داده است.

به گزارش تسنیم، بر اساس گزارش خبرگزاری شین‌هوا، برخی از ساختمانهای محل زلزله دچار آسیب شده و مردم از ترس شب را در خیابانها سپری کردند.

طبق این گزارش، کانون این زمین لرزه بر اساس اعلام سازمان لرزه نگاری آمریکا در نزدیکی شهر «جیوژایگو» از مناطق حفاظت شده چین رخ داده است.

گفته شده که بیش از 34 هزار نفر از گردشگران هنگام وقوع این حادثه طبیعی برای بازدید از آبشار معروف جیوژایگو و دیگر مناطق دیدنی این شهر در منطقه حضور داشتند که 31 هزار و 500 نفر به مناطق امن منتقل شده‌اند.

احتمال افزایش تلفات انسانی از سوی مسئولان منطقه رد نشده و با روشن شدن هوا، کار امدادرسانی با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.

بر اساس گزارش ها از شب گذشته تاکنون 1200 نفر از نیروهای امداد نجات و ارتش خود را به مناطق مختلف استان سیچوان رسانده‌اند و دولت چین نیز با صدور بیانیه‌ای خواستار کمک و امدادرسانی هر چه سریعتر به حادثه دیدگان شده است.

شدت این زمین لرزه به حدی بود که مردم نواحی چنگدو و شیان که محل آثار معروف باستانی «جنگجویان تراکوتا» در 700 کیلومتری کانون زلزله است، آن را به خوبی احساس کردند.

استان سیچوان یکی از مناطق زلزله خیز چین محسوب می شود که در سال 2008 و بر اثر وقوع زمین لرزه 8 ریشتری 80 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

این استان همچنین در سال 2013 نیز بر اثر زمین لرزه 7 ریشتری 196 کشته داشته است.

همچنین ساعت 7:27 دقیقه صبح امروز (چهارشنبه) زمین لرزه‌ای به قدرت 6/6 دهم ریشتر منطقه «جنگ هه» در استان سین کیانگ در شمال غربی چین را لرزاند که هنوز از خسارت و تلفات احتمالی این زلزله گزارشی منتشر نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین