کد خبر: ۴۶۷۱۶۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸

پیام مدیرعامل بانک صادرات به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار

سیاوش زراعتی، مدیرعامل بانک صادرات ایران، روز خبرنگار را تبریک گفت.
آفتاب‌‌نیوز :
پیام مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت روز خبرنگار به شرح زیر است: مرکب تندرو و جهان‌پیمای خبر از هنگامی که آدم ابوالبشر (ع) را از خوردن میوه ممنوعه آگاه ساختند تولد یافت و زندگی پر فراز و نشیب خود را آغاز کرد  و منهج مقدسش که همانا آگاهی‌بخشی بود مقصود شد و از این رهگذر عنوان پر طمطراق و پر برکت خبرنگار معنا یافت.

از آن روز بود که خبر دیرینیان در زمزمه‌های قلم پیچید و تاریخ و انگاره‌های آن از رواق منظر چشم مخبران به طرّه جوهر کشیده شد و به اسلوب کلک درآمد که مستند‌ترین دفتر یادداشت خبری،  همانا قرآن کریم است که شاهکار خالق خبر است و بر اعظم خبرنگاران راستین عالم، حضرت محمد مصطفی (ص)  عرضه شد.

پس می‌توان اذعان نمود خبرنگار تنها یک واژه نیست، بلکه یک راه است و تنها یک حرفه نیست بلکه شخصیتی است جریان‌ساز که قامتی به بلندای تاریخ  و رسالت سترگ بیان تلخ و شیرین‌ها و سیاه و سفیدهای زندگانی بشر را در کوله دارد.  او حتی در  برخی اعصار مسیر زندگی اقوام بشر را دگرگون ساخته و یحتمل پس از این هم خواهد ساخت. او روح پرسشگر جوامع بشری بوده و هست.

اکنون که عصر انفجار اطلاعات همه ابعاد زندگی بشر را متأثر نموده و اطلاع‌رسانی، ثانیه‌ای و در لحظه باید صورت بگیرد، عرصه،تبدیل به مسابقه‌ای نفس‌گیر و مداوم میان خداجویان شرق و غرب و شیطان صفتان اقطار عالم شده است. ازاینرو نقش خبرنگار بسی پررنگ تر، قلمش سرنوشت‌سازتر و لسانش تأثیرگذارتر شده است.

در مقطع کنونی که سرزمین، مردم و مسئولان خدوم ما آماج هجمه‌های بی‌وقفه و بی‌عدالتانه رسانه‌های معاند و فرصت طلب است ، آگاهی‌بخشی صحیح، به‌هنگام، مبتنی بر ادلّه متقن و مثبت، آن هم بر مدار نوع دوستی و صلح می‌تواند همچون دژی مستحکم مدافع حقیقت و برملاکننده نیرنگ و خصم و تنویر و ترسیم چهره واقعی ایران و ایرانی باشد که این رسالت سنگین مرد راه و همسفر عشق می‌خواهد همسفری رادمرد  همچون شهید صارمی که خبرسازان را شاهد و کتابت خبرشان را مأمور بود. ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید عزیز که روز خبرنگار وام‌دار نام اوست، این روز را به شما پرچمداران عرصه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی تبریک عرض نموده و از درگاه ایزد متعال  برایتان از صمیم جان، سعادت، سلامت، عزت  و توفیق پاسداری از حرمت قلم ، اندیشه و بیان  را آرزو می‌کنم.                                                  

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین