کد خبر: ۴۶۷۲۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

سردار سلامی: آمریکا در مقابل ایران متوقف و عاجز شده

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه آمریکا کشورهای بزرگی را اشغال وموجب فروپاشیدگی قدرت های بزرگی شده است افزود: اما امروز آمریکا در مقابل ملت ایران متوقف و عاجز شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی شبانگاه پنجشنبه در نخستین یادواره شهدای اطلاعات عملیات جنوب شرق کشور در کرمان افزود:اگر امروز ایران اسلامی در قبال صف آرایی دشمنان بزرگ ایستاده و با اعتماد به نفس و توکل و بدون هیچ هراسی از تمامیت ارضی و آزادی خود دفاع می کند و دشمنان را ناتوان کرده است به برکت آن روح بلندی است که شهدا در پیکره جامعه تزریق کردند.

وی با بیان اینکه شهدا اسناد زنده حقانیت اسلام و انقلاب اسلامی هستند اظهار کرد: استخوان های شهدا استوانه های مستحکم هویت دینی و اسلامی ما هستند.

وی ادا مه داد: اگر امروز در این دریای مواج آتش در این عالم ملتهب و در میان توطئه های دشمنان که صف کشیده اند تا استقلال، امنیت، شخصیت، اعتبار، عظمت ،شرافت، کرامت و شکوه این کشور و جامعه را مورد آسیب قرار دهند پیروز هستیم به دلیل جانفشانی شهداست.

وی گفت: دشمن نمی تواند به تاریخ و جغرافیایی این کشور نفوذ کند و این امر ناشی از فداکاری شهداست.

سردار سلامی افزود: سخن گفتن از خطرات و فضیلت ها کار آسانی است اما پذیرش خطر، فنا شدن و باختن جان برای عزت یافتن یک ملت و یاری کردن دین خدا در برابر کفار کار دشواری است.

وی با اشاره به شجاعت شهید حسین علی عالی در خوابیدن بر روی سیم های خاردار برای ایجاد معبر افزود: این اقدام ایمانی ژرف، روحی آسمانی و شجاعتی وصف ناپذیر می خواهد.

وی گفت: شهدای اطلاعات عملیات در شمار هوشمندترین، شجاع ترین و مقاوم ترین عناصر میان رزمندگان اسلام بودند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: شهدا با شهادت به آرزویشان رسیدند اما خانواده های شهدا آرزوهای خود را بدرقه کردند و این ایثاری بالاتر است.

وی تاکید کرد: دفاع مقدس مقطعی از تاریخ نیست که در همان زمان متوقف شود و ایثار شهدا و رزمندگان تنها مربوط به جنگ نیست بلکه شهدا زیربنای عزت و کرامت این ملت هستند.

سردار سلامی با بیان اینکه هر ملتی با هویت خود زنده است اظهار کرد: هویت همان عنصری است که ملل به وسیله آن شناخته می شوند و شخصیت می یابند.
وی گفت: شهدا شخصیت ما را در جهان تغییر دادند و هویت جدیدی با این مفاهیم که ملت ایران ملتی مقاوم، شکست ناپذیر، مستقل، شجاع، صبور و مطیع امر ولی فقیه زمان و محب اهل بیت (ع) هستند برای ملت ایران نوشتند. 

وی اظهار کرد: در دفاع مقدس به برکت شهدا آموختیم چگونه باید جنگید و دفاع کرد و نقش ایمان برای غلبه بر دشمن چیست؟ 

وی ادامه داد: ملت ایران جز با حضور در دفاع مقدس نمی توانست ملتی باشد که امروز در برابر آمریکا اینگونه مقتدر بایستد.

سردار سلامی بیان کرد: زمانی به جغرافیای سیاسی جهان نگاه می کنیم می بینیم کدام کشور توانسته 38 سال در مقابل آمریکا بایستد؟

وی افزود: دشمن می خواهد سیطره خود را بر اقتصاد، فرهنگ امنیت و مناسبات سیاسی و اجتماعی جهان اسلام حاکم کند.

سردار سلامی اظهار کرد: چه تفکر، جامعه و رهبرانی توانستند اینگونه جهان اسلام را به یک آوردگاه بزرگ جهاد علیه مسلمانان جهان اسلامی تبدیل کرده و هیچ منطقه امنی برای دشمنان نگذارند؟

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در لبنان حزب ‌الله درخشید و امروز به استوانه ‌ای از مقاومت به عنوان عاملی در تغییر و معاملات سیاسی در منطقه تبدیل و دامنه‌ های تاثیر آن جهانی شده است.

وی تصریح کرد: در سوریه نیز که استکبار قصد داشت حلقه مقاومت مرکزی را در هم بشکند و فلش ‌های راهبردی خود را به عراق، لبنان و ایران و سایر نقاط جهان ادامه دهد با هدایت ‌های رهبر معظم انقلا ب اسلامی راه را بر موفقیت آنها بسته و آنها هیچ دست برتری در میدان ندارند و ظرفیت آنها برای تحول در میدان تمام شده است.

وی تاکید کرد: دشمنی که اکنون با او رو به ‌رو هستیم توانایی درک و منطق را ندارد و فقط قدرت را درک می‌ کند و به قدرت احترام می‌ گذارد.

وی افزود: فرزندان این ملت راه را در زمین، دریا و آسمان بر دشمن بسته ‌اند و هیچ راهی برای آنها باز نیست و تا زمانی که این ملت مطیع رهبری است و دین خدا را یاری می‌ کند هرگز هیچ شکستی به نامش ثبت نخواهد شد و تاریخ حدود 40 سال گذشته تصدیق این ادعاست.

وی گفت: امروز دشمن نمی‌ خواهد فقط ما را تحریم کند اساس مواجهه دشمن با ما تحریم نیست ما در موضوع تحریم اشباع شده‌ ایم.

وی ادامه داد: دشمن گزینه دیگری ندارد و فضای روانی پیچیده‌ ای برای ما به وجود آورده و تصور می‌ کند با ارعاب، ملت ایران تغییر رفتار می‌ دهد و تسلیم خواسته‌ های او می‌ شود.

وی افزود: آنها می‌ خواهند آمریکاهراسی را ترویج کنند، اما ما ظرفیت‌ های دشمن را می‌ دانیم و به اندازه ‌ای که بر او غلبه کنیم انباشته ‌ایم.

وی با بیان اینکه دشمن در هشت سال دفاع مقدس نتوانست بر ما غلبه کند اظهار کرد: امروز که ملت ایران نسبت به هشت سال دفاع مقدس قوی‌ تر شده هرگز راه برای نفوذ دشمن نخواهیم داد.

نخستین یاواره شهدای اطلاعات عملیات جنوب شرق قرارگاه قدس نیروی زمینی پنجشنبه شب با حضور جمعی از فرماندهان نظامی، جمعی از مسئولان کشوری، نمایندگان مجلس، استاندار کرمان در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، رونمایی از تمبر یادبود شهدای اطلاعات عملیات جنوبشرق قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رونمایی از کتاب جامع خاطرات و زندگی نامه شهدای اطلاعات عملیات و رزمندگان و پیشکسوتان این بخش و البوم عکس پیشکسوتان و 6 کتاب فانوس های معابر و دیده های مهتابی از جمله برنامه های حاشیه این آیین بود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
0
1
خاک‌و‌چوک، چه غلطها، چه گنده گوزیها !!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین