کد خبر: ۴۶۷۲۵۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸

کلنگ‌زنی کارخانه فرآورده‌های انجیر گلوگاه در هفته دولت

فرماندار گلوگاه از کلنگ زنی پروژه احداث کارخانه فرآورده های انجیر گلوگاه در هفته دولت سال جاری خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 فرماندار گلوگاه در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره انجیر گلوگاه اظهار کرد: در هر 4 دوره برگزاری جشنواره انجیر گلوگاه از علی اکبر ایران نژاد پدر انجیر ایران تجلیل کردیم زیرا این مرد بزرگ چند هزار نهال انجیر را در جاده گلوگاه به دامغان کاشت و بیش از 20 سال است که محصول این درختان را شهروندان گلوگاهی، مسافران و گردشگران استفاده می کنند و در فصل گرم تابستان کامشان شیرین می‌شود.

محمد رضا تباکی خاطرنشان کرد: پس از برگزاری نخستین دوره جشنواره انجیر گلوگاه به هیچ کدام از اهدافی که از برگزاری این جشنواره داشتیم نرسیده بودیم اما اکنون در چهارمین دوره این جشنواره به هدف هایمان خیلی نزدیک شدیم اما هنوز راه زیادی در پیش داریم.

وی، اهداف برگزاری جشنواره انجیر گلوگاه را شناساندن جاذبه های گردشگری و پتانسیل های اقتصادی شهرستان گلوگاه، توسعه باغات انجیر گلوگاه و ایجاد شغل پایدار عنوان کرد و افزود: فروش انجیر در گلوگاه به عنوان شغل فصلی محسوب می‌شد و فقط در 2 ماه مرداد و شهریور جوانان گلوگاهی از فروش انجیر تازه خوری درآمد کسب می کردند در حالی که می توانیم فرآورده های انجیر را در همه فصول سال داشته باشیم تا شغل پایدار ایجاد شود.

فرماندار گلوگاه گفت: در سال جاری موفق به اخذ دو مجوز برای کارخانه فرآورده های انجیر در گلوگاه شدیم که در هفته دولت سال جاری پروژه احداث یکی از کارخانه های فرآورده های انجیر گلوگاه کلنگ زنی می شود.

تباکی اظهار کرد: تا به حال ارزش واقعی انجیر شناسایی نشده بود و کشاورزان گلوگاهی فقط درخت انجیر را بر روی مرزهای بین اراضی کشاورزی می کاشتند تا درخت انجیر اراضی را مرزبندی کرده و همچنین محصول کشاورزی را در برابر بادهای شدید محافظت کند اما در حال حاضر باغات انجیر گلوگاه توسعه یافته است.

وی یادآور شد: ظهر پنجشنبه 19 مرداد، آیین افتتاح کارگاه عرقیات گیاهی تیرتاش شهرستان گلوگاه با حضور سفیر ژاپن برگزار شد که 400 نفر از زنان روستایی عضو شرکت تعاونی عرقیات گیاهی تیرتاش هستند و همچنین بسیاری از افراد که به کشت گیاهان دارویی می‌پردازند و بازار تضمینی فروش برای محصول آنها فراهم شده است.

به گزارش ایسنا، شامگاه پنجشنبه 19 مرداد مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره انجیر گلوگاه با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مدیرکل تعاون روستایی مازندران، نماینده شرق مازندران در مجلس، فرماندار و امام جمعه گلوگاه، شهروندان گلوگاهی و غرفه داران جشنواره انجیر در سالن شهید چمران این شهرستان برگزار شد و از علی اکبر ایران نژاد پدر انجیر ایران تجلیل صورت گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین