کد خبر: ۴۶۷۲۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶

جشن تولد 71 سالگی کوهنورد نوش آبادی، بر فراز بام اروپا

کوهنورد نوش آبادی، با صعود به قله البروس روسیه تولد 71 سالگی خود را بر فراز بام اروپا جشن گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
 این کوهنورد نوش آبادی گفت: این صعود در قالب یک تیم 19 نفره از شهرهای کاشان، شیراز و لرستان با همراهی سه راهنما از ایران و روسیه انجام شد.
 
سید تقی عمارتی نوش آبادی با بیان اینکه این صعود، ششمین برنامه‌ برون‌مرزی تیم کوهنوردی یاران آرش کاشان است که از 16 مرداد شروع شده و سه روز به طول انجامید، افزود: کوه البروس بلندترین قله در قاره اروپا و یکی از قلل هفتگانه جهان است که با ارتفاع 5642 متر در کوه‌های قفقاز در همسایگی گرجستان و در 65  کیلومتری جنوب غربی شهر کیسلوودسک روسیه قرار دارد.
 
وی گفت: تیم کوهنوردی یاران آرش کاشان شامل  سید تقی عمارتی، سید مرتضی عصیری، محمدشبانی،  سیدقاسم رسمی،  احسان سیاح، محمدجوادنجات خواه، عباس مناقبی و امیرحسین پیوندی است.
 
به گزارش ایسنا،این فرهنگی بازنشسته با بیان اینکه هدف از این صعود که با حضور کوهنوردانی از شهرهای تاریخی ایران انجام شد، انتقال پیام صلح طلبی و امید مردم ایران به همه مردم دنیا بود، تصریح کرد: در شرایط امروز باید با همه ابزارهایی که در اختیار داریم پیام فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی خود را به گوش جهانیان برسانیم تا مردم جهان با واقعیت های کشور آشنا شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
0
0
زمانی این کوه در خاک ایران قرار داشت. در واقع بخشی از ایران در قاره اروپا بود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین