کد خبر: ۴۶۷۴۹۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

زمان آغاز رزمایش آمریکا و کره جنوبی

وزارت دفاع آمریکا از آغاز رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی از ۲۱ آگوست (۳۰ مرداد) خبر داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 در حالی که تنش در روابط آمریکا و کره شمالی به اوج خود رسیده و خطر وقوع جنگ در منطقه بیش از پیش افزایش یافته است، وزارت دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد، رزمایش مشترک سئول و واشنگتن قرار است از ۲۱ آگوست (۳۰ مرداد) آغاز شود.

بر اساس این گزارش سرهنگ کریستوفر لوگان سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در سخنانی تاکید کرد: رزمایش سالیانه نظامی بین آمریکا و کره جنوبی مطابق با برنامه اولیه برگزار خواهد شد و این مانور از ۲۱ آگوست آغاز می شود.

این مانورها هرسال برگزار می‌شود اما پس از هشدار کره شمالی مبنی بر آمادگی این کشور برای شلیک چهار فروند موشک هواسونگ ۱۲ به جزیره کوچک گوام، رزمایش اخیر از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. طرح حمله به گوام پیش از مانور مشترک کره جنوبی و آمریکا و یا به محض آغاز آن به رهبر کره شمالی ارائه خواهد شد.

ده‌ها هزار نیروی نظامی در زمین، دریا و هوا در این مانور شرکت خواهند داشت. واشنگتن به سئول اعلام کرده که این رزمایش به معنی نمایش قدرت بازدارندگی علیه تهاجم کره شمالی خواهد بود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه گفت که تهدیدهای قبلی او مبنی بر اینکه کره شمالی با «آتش و خشم» رو به رو خواهد شد، احتمالاً به اندازه کافی محکم و قاطع نبوده‌اند.
منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین