کد خبر: ۴۶۷۶۷۲
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶

وزیر پیشنهادی اقتصاد: سونامی بیکاری را در پیش رو داریم

وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی با بیان اینکه در شرایط فعلی سونامی بیکاری را در پیش رو داریم، گفت: آقای طب‌نیا به عنوان مشاور ارشد در کنار من همکاری می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : به‌ گزارش ایلنا، مسعود کرباسیان پیش از ظهر امروز در فراکسیون تولید و اشتغال حضور یافت و درباره برنامه‌های خود برای حضور در کابینه دولت دوازدهم گفت: ما در شرایط فعلی سونامی بیکاری را در پیش‌رو داریم.

با ۹۰ درصد از وزرا پیشنهادی سابقه همکاری دارم

وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه شاید یکی از دلایلی که در این فضا نام من مطرح شده است این باشد که با ۹۰ درصد از وزرا پیشنهادی برای حضور در کابینه دوازدهم سابقه همکاری دارم، تصریح کرد: ما باید بر اساس هماهنگی‌ها کار‌ها را پیش ببریم و مردم نباید تاوان ناهماهنگی ما را بدهند، هماهنگی در زمینه اقتصاد یک اصل مهم است.  

سود بانکی باید کم شود

او با اشاره به اینکه آیا مردم حلاوت برجام اقتصادی را چشیده‌اند یا خیر، ابراز داشت: سود بانکی باید کم شود اما این مسئله تورم‌زا است، مردم اگر پول خود را از بانک خارج کنند کجا باید ببرند، باید محلی را برای آن ایجاد کنیم وگرنه پول‌های خارج شده از بانک‌ها به بازار ارز، طلا و دیگر بازار‌ها می‌رود.

چرا از کارآفرینان فضای جدید نباید حمایت شود

وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد و دارایی ادامه داد: در دنیا به دانشجو‌ها گفته می‌شود که برای کارورزی به تولیدی‌ها بروند، چرا از کارآفرینان فضای جدید نباید حمایت شود خلاقیت در جوانان وجود دارد.

ایران اولین گمرک مبارزه با موارد مخدر و دومین گمرک مبارزه با قاچاق است

کرباسیان با تاکید بر اینکه طبق گزارشات ایران اولین گمرک مبارزه با موارد مخدر و دومین گمرک مبارزه با قاچاق است، بیان کرد: در مدت زمان فعالیت من در گمرک کشور۳۰۰ هزار کیلوگرم مواد مخدر کشف شد.

سه دهم درصد از تجارت دنیا را داریم

او با اشاره به اینکه تولیدکنندگان در داخل کشور و شروع کار خود چقدر باید مجوز دریافت کنند، یادآور شد: برای یک واردات کوچک باید ۲۲ مجوز مختلف دریافت کنید ما سه دهم درصد از تجارت دنیا را داریم، افزایش تراز تجارت ما ناشی از میعانات و خوراک پتروشیمی‌ها است.

طیب‌نیا به عنوان مشاور ارشد در کنار من همکاری می‌کند

وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد و دارایی با بیان اینکه بازار کشورهای روسیه، قطر، عراق و افغانستان برای ایران آماده است و ما می‌توانیم با ارز ثابت از صادرکنندگان حمایت کنیم، عنوان کرد: آقای طیب‌نیا در این شرایط بسیار موفق عمل کرده و او به من قول داده است به عنوان دانش‌آموخته اقتصاد به ما کمک کند ایشان به عنوان مشاور ارشد در کنار من همکاری می‌کند.

در زمینه پولشویی باید با خارجی‌ها همکاری کنیم

کرباسیان با تاکید بر اینکه لازم است بحث تراز تجارت جهانی را در یک جلسه مفصل توضح دهم به این جهت که در تخصص من است، گفت: اصلی‌ترین کار در کشور مبارزه با فساد است که با شفاف‌سازی، ارائه آمار به مردم امکانپذیر است و در زمینه پولشویی باید با خارجی‌ها همکاری کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین