کد خبر: ۴۶۷۶۸
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۱:۴۲

سفر وزیر خارجه ایران به پاکستان

آفتاب‌‌نیوز :
برنامه اصلی دیدار وزیر خارجه ایران از پاکستان شركت در شانزدهمين نشست كميسيون مشترك اقتصادي و ملاقات با رهبران پاکستانی اعلام شده است.
اين كميسيون در جریان سفر " شوكت عزيز" نخست وزير پاكستان به تهران فعال شد.وزیر خارجه ایران به خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی گفته که كه به عنوان رييس كميسيون مشترك اقتصادي ايران تلاش خواهد كرد كه همكاريهاي اقتصادي بين دو كشور ارتقا يابد.هيات‌هاي مقدماتي از چند روز قبل هماهنگي و گفت و گوهاي خود را با مقامهاي پاكستاني انجام داده‌اند. 

ایران و پاکستان همکاری های دوجانبه متعددی با هم دارند که از جمله آنها مذاکره برای انتقال گاز طبیعی ایران به هند از طریق خاک پاکستان و همچنین فروش گاز به اسلام آباد است.

منوچهر متكي دراين سفر با ژنرال" پرويز مشرف " رييس جمهوري ، " شوكت عزيز" نخست وزير ، " سلمان شاه " مشاور نخست وزير در امور اقتصادي و" خورشيد محمود قصوري" وزير خارجه و ديگر مقامهاي پاكستاني دیدار خواهد داشت.

دیدار وزیر خارجه ایران از پاکستان در آستانه سفر حامد کرزای رییس جمهور افغانستان به تهران انجام می شود. مناسبات ایران و افغانستان همواره برای دولت پاکستان از اهمیت ویژه ایی برخوردار بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین