کد خبر: ۴۶۷۸۰
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۲:۴۵

افروغ:‌ کار «پان ترکیست ها» است

آفتاب‌‌نیوز : وی با تأکید بر اینکه «نبود آگاهی به موقع باعث ضرر و زیان شد»، اظهار داشت: «اگر از ابتدا مشخص می شد که این اقدامات توسط «پان ترکیسم» ها بود این مسأله حل می شد.»
افروغ با تأکید بر اینکه هیچ ایرانی اقدام به اینگونه مسائل نمی کند افزود: ما در حال ردیابی این جریان هستیم. آذربایجانی ها نه تنها هویت دینی و تاریخی دارند بلکه این هویت به خود آگاهی رسیده و آنها بر هویت دینی و قومی و تاریخی خود اصرار می ورزند. 

نماینده تهران خاطرنشان کرد: با توجه به زمینه ها، فرصت ها و قابلیت هایی که در این خطه وجود دارد اگر ما توجه نکنیم سیاست‌بازان روی آن انگشت می گذارند. 

عضو ائتلاف آبادگران با بیان اینکه سیاست بازها هستند که روی این مسأله فعال بوده و قصد ایجاد تفرقه دارند تصریح کرد: با توجه به حمایت های آمریکا برای تحریک قومیت ها در کشور شعله ور شدن این مسائل امری طبیعی است افروغ گفت: هیچ یک از اقوام عرب، بلوچ، لر و کرد اگر این حرکت را انجام می دادند آذری ها تحت تأثیر قرار نمی گرفتند و مسأله به گونه ای طراحی شده بود که فارس ها این کار را انجام دهند گرچه کسی که این کاریکاتور را کشیده خود ترک بوده است. 

وی اظهار داشت:‌ آفت دولت نهم متأسفانه جبهه گیری در برابر نقدهایی است که به آن صورت می گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین