کد خبر: ۴۶۷۹۶۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲
رقابت‌های کاپ‌آسیا – لبنان

‏اردن هم حریف بسکتبال ایران نشد

تیم ملی بسکتبال کشورمان در آخرین دیدار از مرحله گروهی کاپ‌آسیا اردن را مغلوب کرد و به عنوان صدرنشین راهی پلی‌آف شد.
آفتاب‌‌نیوز :
تیم ملی ایران در آخرین دیدارش از مرحله گروهی رقابت‌های کاپ آسیا به مصاف اردن رفت و با نتیجه ٨٣ بر ٧١ حریفش را شکست داد و به عنوان تیم نخست گروه A به مرحله یک چهارم پایانی مسابقات صعود کرد. در این مسابقه نیز سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی و حامد حدادی بازیکنان شروع کننده تیم ملی کشورمان بودند. ایران در کوارترهای اول و دوم با نتایج ۱۹ بر ۱۲ و ۲۴ بر ۱۴ اردن را شکست داد و کوارتر سوم را ۲۴ بر ۱۹ واگذار کرد. کوارتر چهارم نیز ٢١ بر ٢١ برابر شد. تیم ملی با این برد به طور مستقیم به جمع هشت تیم رسید و در این مرحله باید با برنده دیدار لبنان و چین تایپه بازی کند. ملی‌پوشان دو روز استراحت خواهند داشت و سپس در یک چهارم پایانی به مصاف حریفشان می‌روند.

‌کوارتر اول: رقابت نزدیک اردنی‌ها

با اینکه امتیاز اول مسابقه را اردن کسب کرد اما این برتری خیلی کم بود و دیگر هم برای این تیم بدست نیامد. آسمان‌خراش‌های بسکتبال کشورمان در ادامه با دفاع خوب اجازه کار به حریف خود را نمی‌دادند و در طرف مقابل به خوبی از موقعیت‌هایشان استفاده می‌کردند. حامد حدادی در زیر سبد با ریباندها و پاس‌های موثرش دیگر ملی‌پوشان را در موقعیت کسب امتیاز قرار می‌داد و آنها نیز در این کار موفق بودند. ارسلان کاظمی از جمله بازیکنان امتیازآور تیم ملی در این کوارتر بود که توانست ۹ امتیاز کسب کند. ایران ۱۴ بر ۱۲ از اردن پیش بود که شوت سه امتیازی بهنام یخچالی فاصله را به عدد پنج رساند و تیم ملی شرایط بهتری بدست آورد. در دقایق پایانی مسابقه اردن نتوانست از دفاع ایران عبور کند و توپ و میدان برای کشورمان بود اما ملی‌پوشان هم بسیاری از فرصت‌هایشان را از دست دادند و در نهایت این کوارتر را ۱۹ بر ۱۲ به سود خود تمام کردند.

‌کوارتر دوم: اختلاف امتیاز

در کوارتر دوم مهران حاتمی تغییر در ترکیب بازیکنانش را بیشتر کرد تا همه بازیکنان فرصتی برای بازی داشته باشند. اردنی‌ها رو به شوت‌های پیرامونی آورده‌بودند و سعی داشتند اختلاف امتیاز را کاهش بدهند اما موفق نبودند. حامد حدادی که همچنان مصدومیت همراهش است در یک صحنه بعد از ریباند توپ با درد پا مواجه شد و دقایقی از زمین بیرون آمد و استراحت کرد. با این حال دیگر بازیکنان با تلاش خود جای خالی او را پر کردند و اجازه نمی‌دادند که اردن از نبود حدادی استفاده کند. سه دقیقه به پایان نیمه نخست باقی مانده بود که ایران اختلاف را به بیش از ۱۰ رساند و ۳۶ بر ۲۳ از حریفش پیش افتاد. کوارتر دوم هم توپ و میدان برای ایران بود و امتیازهای بهنام یخچالی اجازه نمی‌داد اردن فاصله را کاهش دهد. تیم ملی در نهایت این کوارتر را ۲۴ بر ۱۴ به سود خود تمام کرد و در نیمه نخست ۴۳ بر ۲۶ برنده شد.

‌کوارتر سوم: تلاش اردن برای کاهش اختلاف

نیمه دوم مسابقه با بشروع بهتر اردنی‌ها همراه بود. ملی‌پوشان کشورمان در دفاع تمرکز لازم را نداشتند و بازیکنان اردن از این فرصت استفاده می‌کردند تا فاصله امتیازی را کاهش دهند. با این حال تیم ملی تا میانه این کوارتر بازهم تیم برتر بود اما اردن پایاپای کار می‌کرد تا اینکه ۱۵ بر ۱۳ از تیم ملی در کوارتر سوم جلو افتاد. با این حال ایران همچنان ۵۸ بر ۴۳ از حریف پیش بود. نوید نیکتاش اولین بازیکن تعویضی تیم ملی در این کوارتر بود که به جای ارسلان کاظمی وارد زمین شد و در پست چهار به میدان رفت. ملی‌پوشان چند موقعیت حمله خود را از دست دادند و در طرف مقابل اردنی‌ها بهتر از موقعیت‌هایشان استفاده کردند و در نهایت کوارتر سوم را ۲۴ بر ۱۹ به سود خود تمام کردند و اختلاف امتیازی را به ۱۲ کاهش دادند.

‌کوارتر چهارم: برتری ایران

اردن در کوارتر پایانی اختلافش با ایران را بسیار کم کرد. بازیکنان ایران از موقعیت‌هایشان استفاده نمی‌کردند و امتیاز نگرفتن آسمان‌خراش‌های کشورمان فرصتی برای اردنی‌ها بود که آنها به خوبی از آن استفاده می کردند. اردن اختلاف امتیاز را به عدد پنج رساند و با انگیزه بیشتری کارش را در این کوارتر ادامه می‌داد. پنج دقیقه به پایان بازی مانده بود که ایران ۶۹ بر ۶۲ پیش بود. شاگردان مهران حاتمی در تلاش بودند تا دوباره اختلاف امتیازی را بیشتر کنند. دفاع خوب و حملات دقیق ایران دوباره اختلاف را ۱۰ رساند و برتری ایران تا پایان مسابقه ادامه پیدا کرد و تیم ملی کشورمان در نهایت بازی را با نتیجه ٨٣ بر ٧١ به سود خود تمام کرد. کوارتر چهارم نیز ٢١ بر ٢١ به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، تیم ملی با این برد به طور مستقیم به جمع هشت تیم برتر رقابت‌ها صعود کرد و باید برای حضور در نیمه نهایی با برنده دیدار چین تایپه و لبنان بازی کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین