کد خبر: ۴۶۷۹۸۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴

طوفان پیامکی دانشجویان به سیاسیون

دانشجویان از هر روشی که می‌توانند مطالبات خود را بیان می‌کنند و انتقادات خود را به گوش مسئولین می‌رسانند. حالا امروز در عصر تکنولوژی و ارتباطات به روشی نو، به جای اعتصاب و تجمع از طریق طوفان‌های توییتری و پیامکی با مسئولین حرف می‌زنند و در این میان هستند دولت مردانی مثل جهانگیری و نمایندگانی از مجلس که پاسخ نگرانی‌های آن‌ها را بدهند.
آفتاب‌‌نیوز :
دانشجویان همواره به عنوان چشمان بینای جامعه شناخته شدند، چشم‌های بینایی که برای تحقق مطالبات‌شان همیشه تلاش کرده و در برابر آنچه که در نظرشان حق است، سکوت نکرده‌اند. روزی امثال قندچی و بزرگ‌نیا مقابل سلطه‌جویان جهانی‌ ایستادند و با گذشت از خون خود روز دانشجو را برای دانشجویان پس از خود به یادگار گذاشتند و روزی دانشجویان دیگری سرافرازانه در دوران جنگ تحمیلی مدافع حریم کشور شدند. آن‌ها روزی برای آزادی مطبوعات سینه ستبر کردند و روزی از مهم‌ترین و تاثیر گذارترین مشوقان مشارکت مردمی در عرصه اجتماعی مثل انتخابات شدند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، حالا بخشی از جنبش دانشجویی حامی دولت(در این گزارش تنها به تعدادی از این درخواست ها اشاره شده است)، که با توجه به عدم معرفی وزیری برای وزارت خانه علوم تحقیقات و فن‌آوری و با توجه  تجارب گذشته و آن‌چه بر این وزارت خانه در دولت یازدهم با عدم رای اعتمادها و استیضاح وزیر محبوب دانشجویان اصلاح‌طلب گذشت؛ نگران شرایط آتی این وزارتخانه هستند.

 آن‌ها اعتراض‌ها، نقدها و پیشنهادات خود را در فضای مجازی با هشتگ #نجات_دانشگاه به اشتراک گذاشته و از رئیس جمهور خواسته‌اند تا به مطالبات آنان پاسخ دهد.

جمعه شب گذشته، جمعی از این دانشجویان با راه‌اندازی پویشی قرار گذاشتند تا به نمایندگان مجلس، وزرا و چهره‌های تاثیر گذار سیاسیت پیامک بزنند و مطالبات خود را از این طریق به گوش آنان برسانند. به گفته یکی از این دانشجویان بیش از 200 دانشجو، طی سه ساعت به دولتمردان، نمایندگان فراکسیون امید و کمیسیون آموزش پیام فرستاده‌اند و بعضا پاسخ‌هایی نیز دریافت کرده‌اند.

جهانگیری، نهاوندیان، فرجی دانا، واعظی ، سیاوشی،وکیلی، ساری، سلیمی، مطهری، جعفرزاده، تاج‌الدین،،سعیدی،باقری شیخ پارسایی، حسین‌زاده، یوسفی، عارف، صادقی، عثمانی ،صفری ، لاریجانی و ... از جمله سیاستمدارانی بودند که پیامک‌های دانشجویان را دریافت کرده‌اند.

* محمد صادق کیهان پناه، عضو انجمن اسلامی دانشگاه تبریز به اسحاق جهانگیری نوشت: ما با وزیر دانشگاه به دنبال استقلال و رفع حصار امنیتی و فراهم نمودن زمینه رشد اندیشه نقادانه بودیم. ناامیدمان نکنید. معاون اول رئیس جمهور پاسخ او را داد در پیامکی داد و گفت: امروز متوجه شدم تعداد زیادی پیامک از دانشجویان عزیز دارم، که نگران وزارت علوم هستند؛ تمتم تلاش بر این است که شخصیتی متناسب با انتظارات انتخاب شوند؛ ان‌شالله چنین می‌شود، نگران نباشید. با دوستانی مثل دکتر فرجی دانا ارتباط داریم و مشورت کنیم.

سید ضیا هاشمی در پاسخ به یکی از این پیامک‌ها نوشت: نه تنها همدل و همراه شما دانشجویان هستیم بلکه به فراخور توانمان برای این موضوع تلاش هم ‌می کنیم.

جعفر توفیقی نیز با بیان اینکه موانع زیاد است برای یکی از این دانشجویان نوشت در هفته‌های اخیر پیگیر این موضوع بوده است.

پروانه مافی، پروانه سلحشوری، فرید موسوی، محمد باسط درازدهی،  ظریفیان، پارسایی ، رحیمی، نکو، مازنی و صادقی از جمله  نمایندگانی بودند که ، به دانشجویان به صورت مستقیم یا در فضای مجازی پاسخ دادند.

* ندا مرادیان از فعالین دانشگاه علم و صنعت برای پارسایی نماینده مجلس نوشت و او در پاسخ گفت: ما هم مثل شما از رئیس جمهور انتظار داریم وزیری توسعه گرا و آزاد اندیش که بتواند از حمایت ما و استقبال شما برخوردار باشد را به مجلس معرفی کند.

* جوادی از انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان برای پروانه سلحشوری نوشت و او در پاسخ تاکید کرد با توجه به مسئولیت رایی که دارد، که تلاش می‌کند تا شخص بسیار توانمندی برای وزارت خانه علوم و آموزش و پرورش معرفی شود و رای بیاورد.

میرزایی نکو در پاسخ به درخواست یکی از دانشجویان انجمن اسلامی شهرکرد خاطرنشان کرد که رئیس کمیسون آموزش محمدرضا عارف است و او میتواند نقش ماثری در این زمینه ایفا کند.

محمود صادقی در واکنش به این پویش دانشجویی؛ در تویتر خود نوشت: گزینه‌های روحانی برای وزارت علوم در دولت یازدهم، همسو با جامعه دانشگاهی بود. اکنون با وجود مجلس همسوتر، انتظار همسویی بیشتری با دانشگاه است.

احمد مازنی نیز در این راستا رئیس جمهور را خطاب قرار داد و در  توییتر خود نوشت : جناب آقای روحانی، وزیر علوم باید با شعارهای شما در انتخابات همسویی داشته باشد؛ آنجایی که گفتید ما راهمان را انتخاب کرده‌ایم و راه ما آزادی است.

دانشجویان بدون تعارف، از هر روشی که می‌توانند مطالبات خود را بیان کرده و انتقادات خود را به گوش مسئولین می‌رسانند. حالا امروز در عصر تکنولوژی و ارتباطات به روشی نو، به جای اعتصاب و تجمع از طریق طوفان‌های توییتری و پیامکی با مسئولین حرف می‌زنند و در این میان هستند دولت مردانی مثل جهانگیری و نمایندگانی از مجلس که پاسخ نگرانی‌های آن‌ها را بدهند.

با توجه به رسالت وزارت‌خانه علوم، تحقیات و فناوری و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر حفظ فضای آزاد دانشجویی و کسب مقامات علمی در حوزه دانشگاهی از یک سو و تجربه‌هایی که از گذشته مدیریت بر این وزارت خانه به دست آمده از سوی دیگر، می‌توان بر ضرورت توجه ویژه به انتخاب وزیر علوم صحه گذاشت. حالا در هفته‌ای که قرار است وزرای پیشنهادی از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد کسب کنند باید دید تا چه اندازه طوفان توییتری و پیامکی دانشجویان به پیشبرد کشتی عظیم این وزارت‌خانه در مسیر پیشرفت کمک خواهد کرد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
1
دکتر فرجی دانا وزیری اخلاق مدار و و دانشمند است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
1
به جای اعتصاب و تجمع از طریق طوفان‌های توییتری و پیامکی با مسئولین حرف می‌زنند

یک عده ای مخالف گذاشتن مسایل برای جلب نظرات دیگران و یافتن بهترین راهکار هستند . میخواهند ، مشکلات مثل استخوان لای گوشت ، بماند و به کاسبی خلاف انها اسیب نزند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
1
رئیس کمیسون آموزش محمدرضا عارف است!!
از کی؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین