کد خبر: ۴۶۸۲۳
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۸۵ - ۲۲:۵۷
وزیر خارجه قطر در دیدار با لاوروف :

خاورمیانه تحمل بحران دیگری را ندارد

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روزنامه الشرق قطر ، حمد بن جاسم پس از دیدار با سرگئی لاوروف در گفتگوی مطبوعاتی مشترک گفته است: امیدواریم آمریکا خود را با کشورهای حوزه خلیج فارس برای حل مشکل پرونده هسته ای ایران هماهنگ کند.

 وزیر خارجه قطر ادامه داده است: خاورمیانه تحمل ایجاد بحران دیگری ندارد. سرگئی لاوروف نیز به خبرنگاران گفته است: کشورش به همراه چین، آمریکا و کشورهای ترویکای اروپا (آلمان، انگلیس و فرانسه) به دنبال راه حل جدی دیپلماتیک برای حل بحران پرونده ایران هستند. 

لاوروف تلاش های این کشور را در راستای تبلور حقیقی و رضایت بخش پیشنهادهایی برای ایران دانست.
وزیر خارجه روسیه از ایران خواسته است نقش مثبتی را در این گفتگوها اتخاذ کند. 

انتقادهای سفیر اسراییل در سازمان ملل از مواضع روسیه، چین و قطر در مورد پرونده هسته ای ایران و استراتژی جدید آمریکا در خلیج فارس برای مهار ایران سوال های خبرنگار الجزیره از وزیران روس و قطری بود. 

لاوروف در پاسخ به خبرنگار الجزیره گفت: ما معتقدیم که یگانه راهکار حل مشکل پرونده هسته ای ایران ادامه گفتگوها است.بر همین اساس با آمریکا، چین و کشورهای اروپایی همواره در حال گفتگو هستیم. 

مواضع اسراییلی ها واقعا برای ما عجیب است، احساس می کنیم اسراییل خواهان ادامه گفتگوهای طرف های درگیر در پرونده هسته ای ایران نیست و به همین دلیل هر
از گاهی انتقادهایی را متوجه ما می سازد. 

لاوروف ادامه داد: اگر آمریکایی ها خواهان منزوی کردن ایران هستند، طبیعی است که اینگونه کارها تمام تلاش ما و آنها را برای حل بحران پرونده هسته ای ایران با مشکل مواجه می کند. 

از سویی خود آمریکایی ها خواهان ادامه گفتگو برای یافتن راه حلی مناسب هستند. از ایران نیز انتظار داریم در این گفتگو نقش مثبت خود را ادا کند. 

حمدبن جاسم وزیر خارجه قطر نیز در پاسخ به الجزیره گفته است: حق هر کشوری است که به برخی سیاستهای شورای امنیت انتقاد کند. مواضع ما در شورای امنیت، سیاستهای اسراییل در تقابل است و آنها به این دلیل از ما انتقاد می کنند. 

از سوی دیگر ما و دوستانمان در شورای امنیت نه می توانیم و نه می خواهیم که خارج از قانون با مشکلات برخورد کنیم. 

وزیر خارجه قطر افزوده است: از دیگر دوستان در شورای امنیت نیز می خواهیم که از دوگانگی در برخورد با مشکلات پرهیز کنند. چرا که دوگانگی باعث رشد تفکرات تروریستی و مسائلی می شود که رنج را به ملت ها تحمیل می کند. 

این مقام قطری درباره تحرکات آمریکا در منطقه می گوید: امیدواریم آمریکا برای صلح در منطقه خود را با دیگران هماهنگ کند، و همگی در جستجوی راه حلی دیپلماتیک برای گشایش بحران پرونده هسته ای ایران باشیم. وزیر خارجه قطر گفت: انتظار داریم پرونده ایران فقط در چارچوب قوانین بین المللی بسته شود. 

وی آژانس بین المللی انرژی هسته ای را مرجع خوبی برای حل مشکل پرونده هسته ای ایران دانسته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین