کد خبر: ۴۶۸۴۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
امروز نیروهای انقلاب و فرزندان امام دور هم جمع شده‌اند

جهانگيری: يادمان رفته احمدی‌نژاد عليه رئيس مجلس و خانواده او سی‌دی پخش كرد؟/در سال‌های پیش کسی ککش هم نگزید که منابع ایران برده می‌شد/اگر آقای زنگنه حرف بزند.../+فیلم

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد که در چهار سال گذشته فضایی فراهم شده که دیگرکسی در کشور دیگری را متهم نمی‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
معاون اول رئیس جمهورگفت: غلبه بر چالش‌های پیشرفت کشور، حل مسئله بیکاری، آب، مسئله پرآشوب خاورمیانه همه در صورتی که عزم و تفاهم ملی در کل نظام جمهوری اسلامی ایران حاکم باشد امکان پذیر است و دولت مصمم است این عزم ملی را در کشور ایجاد کند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، اسحاق جهانگیری ظهر امروز (سه شنبه) پس از اظهارات موافقان و مخالفان کلیات برنامه‌های پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس شورای اسلامی و در دفاع از کابینه پیشنهادی اظهار کرد: امروز فضایی پیش آمده که در فضای داخلی کشور کسی دیگری را متهم نمی‌کند. نیروهای انقلاب و فرزندان امام و رهبری دور هم جمع شده‌اند.



وی ادامه داد: امروز همه نیروها در کشور هدف مشترک یعنی پیشرفت کشور را دنبال می‌کنند و کشور انسجام دارد. یادمان نرفته در همین مجلس علیه رئیس و خانواده او CD پخش می‌کردند، اما امروز سه قوه برادرانه در یک راستا و یک جهت کار می‌کنند، البته ممکن است نقدهایی هم به هم داشته باشیم.

جهانگیری با اشاره به معرفی کابینه دولت یازدهم در چهار سال گذشته یادآور شد: آن زمان وقتی به شاخص‌ها و وضع اقتصادی کشور نگاه می‌کردم در مدیریت، ‌ نظام کارشناسی، سیاست داخلی، نیروهای انقلاب، سیاست خارجی، اتفاقات فضای بین الملل علیه کشور فکر می‌کردم که وارد دوره جدیدی از مسئولیت می‌شوم و آنچنان وضعیت سنگین و سخت بود که جرات می‌خواست انسان قاطع بگوید با اطمینان گام برداشته‌ایم و کابینه معرفی شده می‌تواند وضع را به صورت مطلوب پشت سر بگذارد.

وی اضافه کرد: اما بعد از چهار سال اوضاع از هر جهت که بررسی شود دستاوردهای بسیار موفقی وجود دارد که قابل افتخار و حتی قابل ارائه در سطح بین المللی است. ما به فضل الهی با وجود همه محدودیت‌ها در سیاست خارجی امروز به نقطه‌ای رسیده ایم که به دولت اعتراض می‌شود که منابع خارجی زیادی وارد کشور نکرده ایم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: در خاورمیانه که گروه‌های تکفیری با هدف خاصی که قدرت‌های بین المللی دنبال آن بودند، وجود دارد و اعتراض می‌شود که مسائل کشورهای منطقه را حل نکرده‌اید اما ده‌ها مساله حل شده است. امروز دیگر ایران هراسی وجود ندارد و اینکه یک ایرانی به اتهام ایرانی بودن نمی‌توانست حتی یک حساب داشته باشد دیگر این اینگونه نیست.

جهانگیری همچنین گفت: ما از فصل هفت منشور سازمان ملل خارج شده‌ایم و مخل صلح جهانی تلقی نمی‌شویم. امروز رئیس جمهور ما در سازمان ملل جهان آری از خشونت را مطرح می‌کند و به اتفاق آراء تایید می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه در امور فرهنگی ارتباطاتی میان اصحاب فرهنگ برقرار شده و امید فراوانی برای آنان ایجاد کرده است، گفت: آقای ذوالنور که می گویند در زمینه مسائل فرهنگی دستاوردهایتان را ارائه کنید آیا ایجاد امیدواری میان اصحاب فرهنگ و نیز ارتباط بهتر آنها با مسئولان دستاور کمی است؟

وی ادامه داد: ما در بخش اقتصادی در سال اول دولت یازدهم که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط رهبری ابلاغ شد آن را تبدیل به نسخه مورد اتفاق دولت در زمینه اقتصادی قرار داریم. تورم ۴۰ درصدی را در ۴ سال گذشته به کمتر از ۱۰ درصد کاهش داده‌ایم که هیچکدام از اقتصاد دانان در آن زمان چنین چیزی را پیش بینی نمی‌کردند.

جهانگیری با بیان اینکه رشد منفی ۶.۵ درصدی که درتاریخ ۵۰ ساله اخیر ایران بی سابقه بود به ۱۲ در صد در دولت یازدهم رسید گفت: برخی می گویند این رشد در بعضی بخش‌ها کمتر و در بعضی بخش‌ها بیشتر است. بله همینطور است اما همین اتفاق هم چیز کمی است؟

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه در بخش نفت و گاز علی‌رغم محدودیت‌ها اقدامات فراوانی انجام شده، اظهار کرد: اگر آقای زنگنه فرصت کنند که بیایند و بگویند چه محدودیت‌هایی وجود داشته است و در آن محدودیت‌ها چه اقداماتی هم انجام شده آنگاه متوجه می‌شوید که اوضاع چگونه است.

وی افزود: ممکن است برخی بگویند پس از برجام که ذخایر ارزی ایران آزاد شد تاثیر چندانی در زندگی مردم نداشته است. ما نیامده‌ایم بگوییم که این ارزی که امروز آزاد شده پیش از این در کجاها سپرده گذاری شده بود که امروز کمتر تاثیری بر زندگی مردم می گذارد.

جهانگیری با اشاره به اقدامات دولت و وزارت نفت در زمینه بهره برداری از میدان‌های مشترک نفتی اظهار کرد: در زمانی که آقای زنگنه وزارت نفت را تحویل گرفت ما در میدان‌های مشترکمان با قطر کمتر از آنها برداشت می کردیم اما امروز به صورت مساوی و حتی گاهی بیشتر از آنها از این میادین مشترک بهره برداری می کنیم و این در حالی است که در طول سال‌های پیش از دولت یازدهم کسی ککش هم نگزید که منابع ایران برده می شد آنهم به خاطر بی عرضگی در عرصه مدیریت کلان.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات دولت در زمینه گازرسانی به روستاها، اظهار کرد: ما در اوج کمبود منابع با نوآوری روشهایی پیدا کردیم که بتوانیم به روستاها رسیدگی کنیم و اقداماتی چون گازرسانی را برای آنها انجام دهیم که امروز نیز این اقدامات پیگیری می‌شود.

جهانگیری تصریح کرد: مگر یادمان رفته که چند سال پیش شش میلیون تن گندم وارد می کردیم اما حالا در فکر این هستیم که چگونه ۳ میلیون تن گندم مازادمان را به سایر کشورها صادر کنیم؟

وی با اشاره به اجرا شدن طرح تحول سلامت در دولت یازدهم گفت: طرح سلامت و بیمه کردن مردم در همین دولت به انجام رسید. من عید سال ۹۳ به بیمارستانها رفتم و کمتر کسی را دیدم که از وضعیت بیمارستان‌ها و هزینه‌های درمانی راضی باشد همه شکایت داشتند و انتقاد می کردند اما خدا را شاهد می‌گیرم که عید سال ۹۴ که مجددا به بیمارستانها سر زدم کسی نیامد بگوید که وضع خراب است یا مشکلات در زمینه انجام اقدامات درمانی فراوان است. همه می‌گفتند وضعیت بهتر شده و پول کمتری برای درمانمان پرداخت می‌کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به وضعیت صنعت ایران در آستانه آغاز به کار دولت یازدهم، اظهار کرد: صنعت کشور در آن دوران رشد منفی ۱۰ درصدی و نیز در بخش سرمایه گذاری در امر صنعت رشد منفی ۲۰ درصدی را تجربه می‌کرد اما امروز صنعت به راه افتاده و بنگاه‌های مختلف مشغول به کار هستند. ممکن است برخی بگویند سرعت حرکت صنعت و پیشرفتش کم است که حالا خواهیم گفت پس از این باید چگونه عمل شود که سرعت بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

جهانگیری با بیان اینکه چالش‌های پیش رو دولت چالش‌های دشواری است، خاطر نشان کرد: یکی از این موارد و چالش‌ها که خانواده‌های ایرانی را رنج می‌دهد بیکاری و به ویژه بیکاری تحصیلکرده ها است که باید این موضوع را مدنظر داشت که پیش از این در بهترین دوران از نظر درآمدهای نفتی، رشد اشتغال کشور صفر بود ولی ما در سال‌های  اخیر سالیانه ۶۰۰ هزار شغل ایجاد کرده‌ایم و با وجود همه محدودیت‌ها کوشیده‌ایم بیکاری را کمتر کنیم و البته دنبال این هستیم و می‌دانیم که باید از دولت دوازدهم سالی نزدیک به یک میلیون شغل ایجاد کنیم اما چنین اقداماتی نیازمند احترام به بخش خصوصی و تامین منابع است.

وی ادامه داد: حضور قدرتمند بخش خصوصی در زمینه اقتصادی باید تامین شود و عرصه برای تقویت آنها فراهم گردد که در این زمینه به دنبال اصلاح نظام بانکی از سال گذشته بوده‌ایم و وزارت اقتصاد و بانک مرکزی یکی از برنامه‌هایشان در سال پیش رو همین موضوع است.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند برجام چه نقشی در اقتصاد داشته است، اظهار کرد: آنان که چنین می‌گویند بدانند که ما امروز برای نقل و انتقال پولی و مالی‌مان از طریق سیستم بانکی مشکلی نداریم. ما موفق شدیم برای نخستین بار بعد از انقلاب هواپیمای ایرباس به کشور بیاوریم که البته یک بار در دولت اصلاحات نیز این اتفاق افتاد.

جهانگیری تاکید کرد: این قرارداد حجم بالای ۱۵ تا ۱۶ میلیارد دارد و همچنین در زمینه صنعت خودروسازی نیز کارخانه‌هایی که پیش از این با ناز می‌آمدند و در ایران کار می‌کردند امروز به ما فشار می آورند که اجازه سرمایه گذاری به آنها بدهیم و قرارداد توتال نیز در شرایطی که می‌گفتند چطور می‌شود این اتفاق بیفتد، با تدبیر  آقای زنگنه عملی شد.

وی با بیان اینکه ما برای اشتغال نیازمند تولید، سرمایه گذاری و محدودیت منابع هستیم، اظهار کرد: ما این موارد را تامین خواهیم کرد و در زمینه زندگی فرهنگیان نیز باید اشاره کنم که بیشترین همت را در زمینه ارتقای سطح زندگی آنان توسط دولت یازدهم انجام شد که حتما در دولت دوازدهم نیز گام‌های بلندی برای این موضوع بر خواهیم داشت.

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ما علیرغم چالش‌هایی که پیش رویمان بود و با محدودیت‌هایی که با آن مواجه هستیم کارمان را پیش برده‌ایم خاطر نشان کرد: همه باید بدانند که رئیس‌جمهوری تمام تلاش خود را انجام داده که با وجود محدودیت‌ها کار خود را انجام دهد و اینطور نیست که رئیس‌جمهور بدون هیچ مشورتی با جریان‌ها و گروه‌ها، با مسئولان و مقامات نظام، با قوای سه‌گانه و ارکان نظام کابینه خود را انتخاب کند. ایشان برای انتخاب  کابینه مذاکرات و مشورت‌های زیادی داشته‌اند که همانطور که آقای رئیس‌جمهور گفتند بدون هیچ فشاری این کابینه انتخاب شده است و کابینه کابینه آقای روحانی است.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه روحانی را یک شخصیت مورد اعتماد ملت ایران دانست و خاطر نشان کرد: حدود ۲۴ میلیون مردم ایران به آقای روحانی اعتماد کردند و رای دادند تا برای مقابله با چالش‌ها و بهتر شدن زندگی مردم دولت تشکیل دهد و کار کند.

وی افزود: این سرمایه اجتماعی بزرگی است که در اختیار رئیس‌جمهور قرار داد و از آن حداکثر استفاده را برای حل مشکلات خواهد داشت. ما یعنی مجموعه نظام باید قدر این سرمایه را بدانیم. اعتماد مردم بزرگترین سرمایه ماست و این اعتماد در کنار تیم زبده‌ای که برای اداره کشور انتخاب شده می‌تواند برای بهبود وضعیت بسیار کمک کند.

جهانگیری با بیان اینکه این کابینه، کابینه کارآمدی است، گفت: بر اساس سابقه مدیریتم شهادت می‌دهم این مجموعه می‌تواند در مقابل چالش‌های کشور، با تدبیر، درایت و تیم‌شان برنامه ریزی و مسائل را اداره کند. فقط یک وزیر تنها نیست و اینها ۱۸ نفر از حدود هزار مقام ارشد کشور است. علاوه بر اینها معاونین وزرا و استانداران مجموعه‌ای هستند که اداره کشور با آن‌ها است و هر کدامشان قادرند با توجه به شرایط افراد زبده‌ای را دور خود جمع کنند.

وی با تاکید بر اینکه روحانی به وعده‌ای که به مردم داده است پایبند است، یادآور شد: رویکرد برنامه‌ها منطبق با وعده‌ها و سندهای بالادستی است. این کابینه با شرایط ویژه‌ای روبرو است. غلبه بر چالش‌های پیشرفت کشور، حل مسئله بیکاری، آب، مسئله پرآشوب خاورمیانه همه در صورتی که عزم و تفاهم ملی در کل نظام جمهوری اسلامی ایران حاکم باشد امکان پذیر است و دولت مصمم است این عزم ملی را در کشور ایجاد کند.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه گفت:‌ خوشبختانه این دولت پایبندی خود را به دستورات مقام معظم رهبری را نشان داده و در طول دولت یازدهم حتی یک دستور رهبر معظم انقلاب نیست که روی زمین مانده باشد. دولت دوازدهم هم با تکیه بر توان مدیریتی کشور و حمایت‌های مجلس قوه قضاییه و در راس آن تکیه بر رهبر انقلاب و ملت عزم خود را جذب کرده که برنامه‌های ارائه شده را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه این تیم، ‌تیم هماهنگی است، افزود:‌ یکی از بحث‌هایی که مطرح می‌شود که آیا کابینه هماهنگی دارد؟ در بخش سیاسی آقای رحمانی فضلی نه تنها در سیاست داخلی که حتی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یکی از بازوهای توانمند ما بود و امروز این توانمندی در دولت دوازدهم وجود دارد.

جهانگیری ادامه داد: من به عنوان رئیس مبارزه با مفاسد اقتصادی، فسادهای بزرگ اتفاق افتاده در کشور را فریاد می زدم و وزارت اطلاعات در مبارزه با فساد و مواظبت از امنیت اقتصادی تلاش کرد. در سیاست خارجی مطمئنم آقای ظریف با برنامه‌ای که تهیه کرده آنچنان فضای دیپلماسی را با اولویت همسایگان فراهم کند که شاهد جهش اقتصادی باشیم.

وی اضافه کرد:‌ ما وزرای توانمند نفت و صنعت را در کشور داریم. آن زمان که من وزیر صنایع بودم آقای شریعتمداری وزیر بازرگانی بود و بیشتر از من برای تولید دل می سوزاند. کارنامه آقای حجتی هم مشخص است. آقای آخوندی هم در وزارت راه، هم به مسکن مهر و هم بافت فرسوده، هم ریل راه آهن و هم صنعت هوایی توجه کرد و همه اینها روی غلتک افتاده است.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه اظهار کرد: در وزارت نیرو هم آقای بیطرف، جدید معرفی شده از مدیران توانمند قدیمی است و در وزارت ارتباطات یک جوان پرانرژی آمده. ما معتقدیم مدیران هم باید جوان باشند تا ریسک بپذیرند و هم عده‌ای تجربه داشته باشند و امروز هم در کابینه جوان وجود دارد و هم مجرب. بین وزارت بهداشت و تعاون هماهنگی وجود دارد و مصمم به پیش بردن طرح تحول سلامت هستند.

وی همچنین گفت:‌ در آموزش و پرورش هم می‌خواستند که یک وزیر از آموزش و پرورش بیاید که خوشبختانه آقای بطحایی این گونه است. آقای کرباسیان نیز هم از مدیران توانمندی است که در این دوره که بازار سرمایه خصوصی سازی، مالیات، صادرات و گمرک جزو مهمترین محورهای دولت برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است کمک می‌کند چرا که ما به رهبری متعهد شدیم برای اقتصاد مقاومتی متحد می‌ایستیم. والله در کارنامه وزرا در اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی در دولت یازدهم و برنامه‌های دولت دوازدهم نگاه مثبت و امیدوار کننده‌ای وجود دارد.

جهانگیری در پایان خاطر نشان کرد: ویژگی سوم بعد از هماهنگی و کارآمدی در این دولت پاسخگویی است. این وزرا از نقد و مورد سوال قرار گرفتن نمی‌ترسند و ما خود را در مقابل ملت و مجلس پاسخگو می‌دانیم و از نقد منتقدین استقبال می‌کنیم. راه موفقیت و پیشرفت و توسعه کشور تفاهم و همراهی است. ما حتما نقاط ضعف و اشکالاتی هم داریم که به فضل الهی به دنبال تقویت و برطرف کردن نقاط ضعف هستیم و مطمئنیم نمایندگان با رای بالا به  کابینه، سرمایه دیگری به دولت می‌دهند تا با قدرت برنامه‌هایش را اجرا کند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
راستین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
2
رئیس جمهور آینده ی کشور بر شما درود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین