کد خبر: ۴۶۸۴۳
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۵:۰۲

اظهارات خصمانه نخست وزیر اسراییل در کنگره آمریکا

آفتاب‌‌نیوز :
 به گزارش روزنامه هارتص اولمرت ادعا کرده که ایران تهدیدی برای اسرائیل است و جامعه بین المللی باید اقدامی برای متوقف کردن فعالیت های هسته ای این کشور انجام دهد. وی مدعی است برای ما این تهدیدی مربوط به حیات اسرائیل است که نمی توانیم با آن موافقت کنیم.

به گزارش هارتص نخست وزیر اسرائیل در ادامه اظهارات خود مدعی شده این چالش که به نظر من آزمایشی برای زمان ماست آن قدر اهمیت دارد که غرب نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد. 

وی گفته که تاریخ در مورد نسل ما با اقداماتی که ما حالا انجام می دهیم قضاوت خواهد کرد. ایهود اولمرت، نخست وزیر اسرائیل در ادامه اظهارات خود با تشکر از حمایت های آمریکا از اسرائیل گفت من مطمئنم که آمریکا هر کاری را که لازم باشد می دهد.

سخنرانی اولمرت در کنگره آمریکا  در حالی ایراد شده که به گفته "نيكولاس برنز" معاون وزارت امور خارجه آمريكا، هفته گذشته مقامات عالي رتبه آمريكايي و اسرائيلي، نشست جداگانه‌اي در مورد پرونده هسته‌اي ايران در واشنگتن برگزار كردند.  

جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا نیز چهارشنبه با تکرار اظهارات قبلی خود گفته بود واشنگتن خواستار حل پرونده هسته ای ایران از طریق دیپلماسی است اما آمریکا مصمم است به علت آنچه که وی امتناع ایران از "مذاکره با حسن نیت" نامیده در شورای امنیت فشار را بر تهران افزایش دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین