کد خبر: ۴۶۸۵۶۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۲

ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ما به برجام کاملا پایبندیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: آمریکا به متن و روح توافقنامه هسته‌ای با ایران پایبند بوده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، هیتر نائورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: اقدامات ایران همچنان منطقه و جهان را تهدید می‌کند. اقدامات ایران ثبات منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و با روح توافقنامه هسته‌ای مخالفت دارد.

نائورت مدعی شد: آمریکا به متن و روح توافقنامه هسته‌ای با ایران پایبند بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه اظهارات خود درباره اینکه آیا ایران متن برجام را نیز نقض کرده است یا نه گفت: در حال حاضر بازبینی کلی درباره سیاست ایران در جریان است و من نمی‌خواهم از پیش، درباره این سیاست نظر داده باشم.

هیتر نائورت گفت درباره اینکه در حال حاضر آمریکا در چه موضعی قرار دارد، گفت: باید بگویم آمریکا گزارش‌های آژانس را تایید و به کنگره ارائه کرده است؛ از این رو آنان می‌دانند که موضع ما چیست و باور داریم که ایران همچنان در حال بی ثبات کردن (منطقه) است و برجام نیز به صورت کامل پوشش دهنده مسائل مربوط به این کشور و نقش بی ثبات کننده‌ای که ایران در آن نقش دارد، نیست.

نائورت گفت: به همین علت است که ما در حال بررسی نقیصه‌های برجام هستیم و این توافق، می‌بایست جامع بود.

وی درباره اینکه آیا خود آمریکا به برجام متعهد بوده است یا نه گفت: قطعا ما به برجام پایبند بوده‌ایم و در حال حاضر با کشورهای دیگر در حال مذاکره هستیم تا این موضوع را به بحث بگذاریم و این را می‌دانم که کشورهای دیگری نیز هستند که در این نگرانی‌ها با ما اشتراک دارند. فعالیت‌های آنان(ایران) را به صورت کلی، بی ثبات کننده می خوانیم ولی می دانیم که آنان در منطقه چه می‌کنند. درباره کشتی‌های جنگی آمریکا اطلاع داریم که نمونه آن را نیز شاهد بودید.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا آمریکا با وجود همه اقداماتی (کارشکنی‌هایی) که در موضوع برداشته شدن تحریم‌ها داشت، همچنان به روح و متن برجام پایبند است یا نه بار دیگر تاکید کرد: بله ما کاملا به برجام پایبند هستیم؛ آمریکا کاملا به تعهدات خود در این توافق پایبند است

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره اظهارات اخیر رئیس جمهور ایران درباره از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای  گفت: من در برابر این تهدید یا فرضیه‌ای که رئیس جمهور روحانی مطرح کرده است واکنشی ندارم.

هیتر نائورت مدعی شد: دولت ترامپ آمادگی دارد با هرگونه تهدیدی که ایران نه فقط برای منطقه بلکه برای کل جهان ایجاد می‌کند، مقابله کند، در حالی که برنامه موشک های بالستیک از جمله آنهاست.

نائورت درباره تخصیص بودجه بیشتر به سپاه پاسداران و برنامه موشکی گفت: من اطلاعاتی در این خصوص ندارم و اظهار نظر نمی‌کنم ولی قطعا این امر مایه نگرانی ماست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین