کد خبر: ۴۶۹۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷

نمایندگان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی صلاحیت بررسی صلاحیت سید عباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی را آغاز کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امور خارجه، بهداشت و درمان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی و دادگستری، دفاع، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت وارد بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی شدند.

سیدعباس صالحی ۵۴ ساله دکترای فلسفه دارد و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرپرست وزارت ارشاد را در کارنامه کاری خود دارد.

در بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی ابتدا مخالفان و موافقان به بیان سخن می‌پردازند سپس وزیر پیشنهادی از خود دفاع می‌کند.

ربیعی: برنامه‌های صالحی راه‌کاری برای رفع چالش‌های بخش فرهنگ ندارد

نماینده مردم بروجن در مجلس گفت: جناب صالحی، شما به چالش‌ها خوب اشاره کردید، اما در راه‌کار و سازکار عملی مناسبی برای رفع آنها ارائه نداده‌اید.

خدیجه ربیعی در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ گفت: دکتر صالحی شخصیتی متدین هستند که رابطه خوبی با بدنه فرهنگ کشور دارد. سختی کار در این حوزه از تعدد تعاریف مختلف این حوزه است با این اوصاف حساسیت مسئولیت کسی که تصدی این وزارتخانه را برعهده خواهد گرفت، از سایر وزرا بسیار بیشتر است.



این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: برنامه پیشنهادی دکتر صالحی را بررسی کردم و مخالفتم ناشی از نتایج این بررسی است. جناب صالحی، شما به چالش‌ها خوب اشاره کردید، اما در راه‌کار و سازکار عملی مناسبی برای رفع آنها ارائه نداده‌اید. مشخص نکردید که آیا برنامه جنابعالی می‌تواند قانون را حاکم کند و دستگاه‌های موازی بر قانون تاثیر نگذارند و اگر این چنین شد،‌ برخورد شما چگونه خواهد بود؟ ایشان این را که چگونه همکاری‌شان با سایر دستگاه‌های فرهنگی مانع از موازی‌کاری شود، ارائه نکرده است. ارتباطات و تعاملات فرهنگی در عرصه بین‌المللی مناسب شأن نظام نیست. انتظار بود دکتر صالحی در بخش فرهنگی حتی‌الامکان بین کشورهای فارسی‌زبان راه‌کار عملی می‌دانند تا این کشورها مفاخر ما را به نام خود ثبت نکنند.

ربیعی افزود: به جامعه هنری به ویژه تئاتر و موسیقی آیینی چه برنامه‌ای ارائه داده‌اید؟ در توضیحات خود دیدگاه‌تان را درباره مرجعیت فرهنگی و هویت فرهنگی را به صورت دقیق توضیح دهید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین