کد خبر: ۴۶۹۵۲۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶

اردوغان به وزیر خارجه آلمان: در حدی نیستید که با من صحبت کنید/ آلمان تکلیف پرونده 4500 تروریست را روشن کند

اکنون خطاب به برادران خود در اروپا اعلام می کنم که حق دموکراتیک خود را پای صندوق های رای و به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و درس خوبی به آنها بدهید.
آفتاب‌‌نیوز : رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت: پرونده 4 هزار و 500 تروریست ساکن آلمان را به آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان ارسال کردم و متاسفانه به این پرونده ها رسیدگی نشد و باید تکلیف آنها روشن شود.

به گزارش آناتولی؛ اردوغان روز شنبه در جمع مردم شهر دنیزلی افزود: صدراعظم آلمان به جای رسیدگی به این پرونده ها، از ما تقاضای استرداد چند نفر را دارد در حالی که اگر قوانین قضایی در کشور شما وجود دارد، در کشور ما نیز این قوانین اعمال می شود.

وی بیان کرد: وزیر امور خارجه فعلی آلمان نیز حد خود را نمی داند و در جایگاهی نیست که با رئیس جمهوری ترکیه صحبت کند و بهتر است با همتراز سیاسی خود و وزیر امور خارجه ترکیه گفت و گو کند.

وی خطاب به زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان گفت: حد و حدود خود را بدان، چقدر سابقه در امور سیاسی داری؟ چه تجربیاتی داری؟ زندگی ما در سیاست و مبارزات سیاسی گذشته است.

در پی دعوت روز گذشته اردوغان از ترک تبارهای آلمان برای رای ندادن به احزاب ضدترک، زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان اظهارات رئیس جمهوری ترکیه را محکوم و آن را مداخله بی سابقه در حق حاکمیت آلمان قلمداد کرد.

گابریل، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه را متهم کرد که می خواهد مردم آلمان را رو در روی یکدیگر قرار دهد و خطاب به رای دهندگان آلمانی گفت: 'به آنهایی که می خواهند ما را در برابر هم قرار دهند نشان دهید که ما در این بازی شرورانه مشارکت نمی کنیم.'

رئیس جمهوری ترکیه در سخنان امروز خود همچنین اظهار کرد: معلوم بود که از دعوت ما از ترک تباران آلمان در خصوص رای ندادن به احزاب ضد ترکیه ناراحت خواهند شد ولی ما به تلاش های خود ادامه خواهیم داد.

وی اضافه کرد: اکنون خطاب به برادران خود در اروپا اعلام می کنم که حق دموکراتیک خود را پای صندوق های رای و به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و درس خوبی به آنها بدهید.

اردوغان بیان کرد: برای ترکیه مهم نیست که درهای گمرگی آلمان را باز می کنید یا نه؟ این موضوع اصلا اهمیتی ندارد چرا که کشورهایی که درهای خود را به روی ما گشوده اند، روابط خوبی با ما دارند و ما نیز درهای کشور خود را به روی آنها باز می کنیم و این کشورها برای ما کافی هستند.

وی ادامه داد: بر عضویت در اتحادیه اروپا و اتحادیه گمرگی تاکید می کنیم چرا که اتحادیه اروپا نیز به همین اندازه ما به این امر نیاز دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین