کد خبر: ۴۷۰۳۴
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۲:۳۳
از سلسله نشست های بازخوانی جامعه شناسی آلمان:

منوچهر آشتیانی از کارل مارکس مي گويد

آفتاب‌‌نیوز : از سلسله نشست های بازخوانی جامعه شناسی آلمان، روز پنج شنبه ۱۱ خرداد ماه دکتر منوچهر آشتیانی* به ارزيابي «آرا و اندیشه های کارل مارکس» خواهد پرداخت. 
این سخنرانی که از سوی حلقه جامعه شناسی موسسه غیردولتی چارسوق اندیشه تدارک دیده شده است در تالار کتابخانه حسینیه ارشاد از ساعت 10 تا 12 برگزار می شود.
دکتر منوچهر آشتیانی استاد سابق دانشگاه تهران است که کتابهای مهمی در زمینه جامعه شناسی معرفت و آرای ماکس وبر، شلر و مانهایم تالیف کرده است و تازه ترین کتاب وی نیز در رابطه با مارکس می باشد.
مرحله دوم بازخوانی جامعه شناسی آلمان که در پاییز برگزار خواهد شد نیز به نوربرت الیاس، یورگن هابرماس، اولریش بک، نیکلاس لومان، مکتب فرانکفورت، هالموت آلبرشت و... اختصاص یافته است که تاکنون سخنرانی دکتر اباذری، دکتر عاملی، دکتر سعیدی، دکتر نوذری در این سلسله نشست ها قطعی شده است. 

*درباره او: دکتر منوچهر آشتیانی، استاد سابق دانشگاه تهران، متولد 1309 سنگلج است. خواهرزاده نیما يوشيج است و نسبتی هم با مرحوم غلامحسین‌ صدیقی دارد. دکترای فلسفه و جامعه‌شناسی از فرانسه دارد و حدود 27 سال است که به ایران برگشته تا جامعه ایران را بشناسد و پیرامون آن مطالعه کند. 
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین