کد خبر: ۴۷۰۷۲۳
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

آدم‌های سنگی را در روستای وردیج ببینید/تصاویر

روستای وردیج منطقه ای بکر در نزدیکی شهر تهران است که دارای جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد آبشار لت مال و دامنه ارواح سنگی است.
آفتاب‌‌نیوز :
روستای وردیج منطقه ای بکر در نزدیکی شهر تهران است که محدوده آن بالاتر از محله وردآورد به حساب می آید. جاده آسفالته و کوهستانی پر پیچ‌وخمی که تشابه زیادی با جاده امامزاده داوود است و در نهایت به روستای سنگی متصل خواهد شد.

روستای وردیج در بخش کن و سولقان شهرستان تهران قرار دارد که به تازگی جزو منطقه ۲۲ شهری تهران به حساب می آید.

آدم‌های سنگی را در روستای وردیج ببینید/تصاویر
به دلیل قرارگیری در منطقه کوهستانی آب‌وهوای این روستا در فصول گرم سال خنک و مطبوع و در فصول سرد، سرد و خشک است.

از جاذبه های گردشگری این روستا می توان به آبشار لت مال و دامنه ارواح سنگی به عنوان دو جاذبه منحصربه‌فرد منطقه یاد کرد.

آدم‌های سنگی را در روستای وردیج ببینید/تصاویر
رودخانه‌های فصلی این منطقه تنها از اواسط زمستان تا اواخر بهار جریان دارد. برای رسیدن به آبشار لت مال حدود یک ساعت پیاده روی از جاده اصلی لازم است. این آبشار از سه آبشار کوچک و فرعی تشکیل شده که زیبایی خاصی را به وجود آورده‌اند. آبشار اول ۵ متر ارتفاع دارد و آبشار دوم کمی بلندتر است، اما آبشار سوم در واقع آبشار اصلی لت مال است که ۳۵ متر ارتفاع دارد و به صورت پله مانند به پایین می‌ریزد.

اگر وارد روستای وردیج نشوید و از آن عبور کنید به منطقه‌ای می‌رسید که به دامنه ارواح سنگی یا آدمک‌جیان شهرت دارد. سنگ‌هایی که با اشکال خاص خود منظره جالبی را به نمایش گذاشته‌اند. این شکل‌ها بیش از هر چیز جمجمه انسان و بدن جانوران وحشی را به خود گرفته‌اند.
آدم‌های سنگی را در روستای وردیج ببینید/تصاویر

اگر قصد رفتن به این منطقه زیبا را دارید انتهای اتوبان همت غرب به هنگام گذر از کنار دریاچه تابلوی وردیج و واریش به چشم می‌خورد. با ورود به جاده کوهستانی و طی حدود ۱۰ کیلومتر در حالیکه ۵۰۰ متر ارتفاع گرفته‌اید به روستای وردیج در سمت راست خواهید رسید. پس از وردیج با ادامه مسیر در حدود ۵ کیلومتر، به روستای واریش و انتهای جاده آسفالته می‌رسید.
آدم‌های سنگی را در روستای وردیج ببینید/تصاویر
در مسیر دیگر از اتوبان تهران-کرج از پشت پمپ بنزین وردآورد (ورودی از پمپ بنزین) به سمت خیابان شهید اردستانی بروید و وارد جاده کوهستانی این منطقه ییلاقی شوید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین