کد خبر: ۴۷۰۸۴۵
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷

گارد حفاظتی پاپ: حمله تروریستها نزدیک است

در پی تهدید جدید گروه تکفیری داعش علیه ایتالیا و پاپ فرانسیس، گارد حفاظتی پاپ اعلام کرد: حمله تروریستی (به رم) نزدیک است، ما آمادگی مقابله با هر تهدیدی را داریم.
آفتاب‌‌نیوز :
'کریستوف گراف' فرمانده گارد سوئیسی پاپ فرانسیس روز جمعه در پی تهدیدات جدید داعش علیه واتیکان و رم، با اشاره به اینکه حمله تروریستی در رم نزدیک است، اعلام کرد: گارد حفاظتی پاپ آمادگی مقابله با هر نوع تهدید، حتی تروریستی را دارد.
 

تهدیدات داعش در واتیکان بسیار جدی گرفته شده و از مدت ها قبل تدابیر شدید امنیتی اتخاذ شده بود.

گراف فرمانده یک نیروی نظامی برای امنیت پاپ در واتیکان است که می گوید سربازان او آموزش لازم برای مقابله با هرشرایطی را دیده اند.

نیروهای این گارد با یونیفورم های رنگارنگ خود که هر روزه سوژه هزاران عکس از سوی گردشگران هستند، متشکل از 110 سرباز سوئیسی است که از قرن پانزدهم میلادی در واتیکان این کار را برعهده دارند . این گارد یک نیروی زمینی کوچک است که وظیفه حفاظت از پاپ و کاخ واتیکان را بر عهده دارد و به صورت غیررسمی نیروی نظامی واتیکان به شمار می‌آید.

سایت آمریکایی نظارت بر افراط گرایی اسلامی در اینترنت 'site' به ریاست 'ریتا کاتز' نیز اعلام کرد که داعش از طریق یک کانال تلگرام نزدیک به دولت خودخوانده اسلامی در حال تشویق عوامل خود برای حمله به ایتالیا و واتیکان حتی با استفاده از خودرو است.

در پیام داعش که به زبان ایتالیایی نوشته شده است ' باید با آنها مبارزه کنی'، تصویر مردی دیده می شود که چاقویی پشت خود پنهان کرده و در پشت زمینه آن نیز یک شهری قرار دارد.

به گزارش انتخاب به نقل از تارنمای روزنامه لاستمپا، در پی فاجعه اخیر تروریستی در بارسلون که منجر به کشته شدن 14 تن شد، ایتالیا به عنوان هدف بعدی داعش معرفی شد و تدابیر امنیتی در این کشور تشدید شده ونیروهای امنیتی شهرهای بزرگ از جمله میلان و رم به حالت آماده باش کامل درآمده اند. تشکیلات امنیتی در این شهرها بیش از پیش برای جلوگیری از حملات تروریستی با خودرو و کامیون تقویت شده تاجایی که موانع بتونی جهت محافظت از خیابان ها و میادین پرتردد، نصب شده اند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین