کد خبر: ۴۷۰۹۵۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷

گزارش نیویورک‌تایمز درباره دعوای‌ایران‌و‌اپل

اپل در اقدامی تهاجمی در حال بستن برنامه‌های ایرانی است. این اقدام پس از آن انجام می‌‌شود که اپل اپلیکیشین‌های خود در چین را نیز حذف کرده است
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس علم و فناوری- روزنامه نیویورک‌تایمز می‌نویسد: «اپل به طور رسمی در ایران حضور ندارد. به دلیل تحریم‌های امریکا علیه ایران، آیفون امکان دسترسی قانونی برای فروش محصولاتش را ندارد و اپل نسخه‌ای از اپ استور را به ایران ارائه نداده است. با این حال، این امر سبب نشد تا ایرانیان میلیون‌ها آیفون را به طور قاچاقی از دبی و هنگ کنگ نیاورند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، ایرانیان هزاران برنامه برای کاربران محلی آماده و آن را از طریق فروشگاه اپل در خارج از ایران ارائه کردند. در حال حاضر، اپل در اقدامی تهاجمی در حال بستن برنامه‌های ایرانی است. این اقدام پس از آن انجام می‌‌شود که اپل اپلیکیشین‌های خود در چین را نیز حذف کرده است این در حالیست که سال‌ها ساکنان چین می‌توانستند از سانسورها فرار کرده و دسترسی به اینترنت داشته باشد؛ اینترنتی که از سوی دولت چین با نظارت و سانسور شدیدی همراه است. حذف برنامه اپلیکیشن‌های ایرانی از سوی اپل در روز پنجشنبه صورت گرفت. این اپلیکیشن‌ها برای تحویل مواد غذایی، خرید و ارائه سایر خدمات مورد استفاده قرار می‌گرفتند. اپل در بیانیه‌ای اعلام کرده است که تحت قوانین تحریمی امریکا این کار را انجام داده است چرا که شرکت‌های امریکایی نباید به ایران خدمات ارائه دهند.»

گزارش نیویورک‌تایمز درباره دعوای ایران و اپل

«مهدی تقی‌زاده» یکی از بنیانگذاران Delion Foods سرویس تحویل غذای آنلاین در بین کسانی است که برنامه‌اش حذف شده است. او گفت: «ما خیلی سخت کار می‌کنیم و باید همیشه مبارزه کنیم و حالا هم این موضوع پیش آمده است. هیچ‌کس نمی‌تواند با ایفون اپلیکیشن‌های محبوب را دانلود کند. تصور کنید اگر در امریکا هم باشید نمی‌توانید به Uber بر روی گوشی خود دسترسی داشته باشید». تقی‌زاده می‌گوید در اعتراض به این اقدام آنلاین شروع به مبارزه در توئیتر کرده و هشتگ حذف اپیلکیشن‌های ایرانی را متوقف کنید یا Stop Removing Iranian Apps را آغاز کرده است تا به اپل برای پایان دادن به این اقدام فشار آورد. 

نیویورک‌تایمز در ادامه می‌نویسد: «گوگل تاکنون اقدام مشابهی را علیه برنامه‌های ایرانی در پلی استور خود انجام نداده است و دستورالعمل‌های رسمی آن امکان انتشار اپلیکیشن‌ها در آن کشور را می‌دهند.»

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: «زمانی که به فناوری می‌رسد تحریم‌های امریکا عیله ایران در مورد برنامه تسلیحات هسته‌ای پیچیده می‌شوند. دولت اوباما محدودیت‌ها بر روی شرکت‌های فناوری امریکایی برای عرضه خدمات اینترنت به ایران را به عنوان راهی برای آزادی جریان اطلاعات به طور خاص در میان جوانان ایران کاهش داد. دولت ترامپ اما تحریم‌های تازه‌ای را اعمال کرده است و لایحه تحریمی‌ کنگره را به به امضا رسانده است. مشخص نیست که آیا دولت امریکا قرار است تحریم‌هایی را علیه بخش فناوری ایران اعمال کند یا خیر. 

این روزنامه می‌نویسد: با این حال، اپل اعلام کرده است که هرگونه گزینه پرداختی در برنامه‌های خود را برای جلوگیری از ورود پول از طریق ایران به آمریکا حذف کرده است تا از مجازات‌های احتمالی نقض تحریم ایران مصون بماند. 

این روزنامه می‌نویسد: آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات نوشته است که ۱۱ درصد از بازار تلفن‌های همراه در ایران متعلق به اپل است و برای احترام به حقوق مشتری این موضوع را از طریق قانونی پیگیری خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
0
0
من سالهاست گوشی ایفون دارم. واقعا" آدم کلافه میشه از این وضعیتی که داره .فقط شده افه. گوشی های دیگه خیی امکانات بهتری می دهندبدون اینهمه مشکلات .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
0
0
تقصیر خودته.وقتی از شرکتی گوشی میخری که ایران رو به عنوان کشور قبول نداره باید فکر اینجاهاش رو هم بکنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
0
0
تحریم آیفون در ایران از همان اول هم ضروری بود. گوشی که قعطی نیست. مگر همین glx خودمان که اخبرا چند تا گوشی قابل قبول داده چشه که هی بعضی ها آویزون آیفون هستند و جالب اینه که هر کاری که روی گوشی های دیگه می شه انجام داد در آیفون مثل چرخوندن لقمه دور سر باید انجام داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
0
0
بهتر ایرانی ها آیفون را تحریم کنند و نخرند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین