کد خبر: ۴۷۰۹۷۴
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸

احتمال دعوت از سورپرایز بزرگ/ حاج صفی قطعا؛ شجاعی شاید

تیم ملی فوتبال ایران خود را برای دو دیدار باقیمانده رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 آماده می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایلنا، تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 باید دو دیدار پایانی خود را که تشریفاتی هم به حساب می آید؛ برگزار کند. شاگردان کارلوس کی روش روز نهم شهریور ماه مهمان کره جنوبی خواهند بود و چهاردهم همین ماه میزبان تیم سوریه در ورزشگاه آزادی هستند. ملی پوشان پیش از این صعود خود به جام جهانی و صدرنشینی در گروه خود را تضمین کرده بودند و این دو مسابقه می تواند یک فرصت خوب برای ارتقای رنکینگ و محک بیشتر بازیکنان باشد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی لیست خود را برای دو مسابقه مذکور اعلام کرد و از 11 بازیکن برای حضور در اردو دعوت به عمل آورد. این 11 بازیکن از دل لیگ فراخوانده شدند و طبق گفته قبلی کی روش 12 یا 13 نفر باقیمانده از بین لژیونرها روز پنجم شهریورماه به اردوی تیم ملی در کره اضافه می شوند.

11 بازیکن دعوت شده چه کسانی هستند؟

دروازه بان: علیرضا بیرانوند(پرسپولیس)، حامد لک(فولاد خوزستان)

مدافعین: سید جلال حسینی(پرسپولیس)، محمد انصاری(پرسپولیس)، وریا غفوری(استقلال تهران)، سعید آقایی(سپاهان اصفهان)

هافبک ها: روزبه چشمی(استقلال تهران)، امید نورافکن(استقلال تهران)، وحید امیری(پرسپولیس)، مهدی ترابی(سایپا تهران)

مهاجم: مهدی طارمی(پرسپولیس تهران)

در بین این 11 بازیکن پرسپولیس با 5 نماینده بیشترین آمار را دارد و بعد از آن ها اسقلال با 3 نماینده و تیمهای فولاد و پیکان و سپاهان با یک نماینده در رده های بعدی قرار دارند. بدین ترتیب از بین 16 تیم لیگ برتری فقط 5 تیم در تیم کی روش نماینده دارند و الباقی سرشان بی کلاه مانده است. به دللی اینکه این بار خبری از مینی کمپ نبود بازیکنان زیادی به اردو دعوت نشدند. این را خود کی روش مدتی قبل گفته بود که در اردوی پیش رو از نفرات جدید استفاده نخواهد کرد. وگرنه نفراتی چون عیسی آل کثیر، میثم دورقی، امید سینگ، محمد ایرانپوریان، امین قاسمی نژاد، محمدرضا خانزاده، علی قلی زاده و ... جزو خوب های لیگ هقدهم در این پنج هفته بودند و می توانستند در اردوی ابتدایی حضور داشته باشند.

با این حال دعوت شدن امید نورافکن و روزبه چشمی از نکات جالب توجه این لیست است. استقلال عادت کرده بود که وریا غفوری و امید ابراهیمی را در تیم ملی داشته باشد و با حضور پژمان منتظری این تعداد به عدد سه برسد اما با مصدومیت ابراهیمی و دعوت نشدن شماره 33 آبی پوشان قرعه به نام دو هافبک دفاعی جوان تیم منصوریان افتاد تا در اردو حضور داشته باشند. شنیده می شود کارلوس کی روش می خواهد از روزبه چشمی در پست دفاع مرکزی استفاده کند.

دیگر نکته جالب درباره لیست اعلام شده قرار گرفتن نام حامد لک است. دروازه بان تیم فولاد که پیش از این هم در برخی اردوهای تیم ملی حاضر بود به جای رشید مظاهری و محمدرضا اخباری نظر کی روش را به خود جلب کرده است.

نفراتی چون احسان پهلوان، عزت الله پورقاز، حسین ماهینی،  داریوش شجاعیان، کمال کامیابی نیا، مرتضی تبریزی و ... هم جزو نفرات دیگری بودند که عدم حضورشان در این اردو جالب و البته کمی عجیب بود. این بازیکنان در اکثر اردوهای تیم ملی حضور داشتند اما حالا جایشان خالی است.

کدام لژیونرها دعوت می شوند؟

تعداد لژیونرهای فوتبال ایران به مرزعدد 20 رسیده است. البته خیلی از آنها شرایط متفاوتی را تجربه می کنند. نفراتی چون دنیل داوری ومهرداد بیت آشور جایی در تیم ملی ندارند و خیلی وقت است دعوت نمی شوند. شهاب زاهدی، سیامک کوروشی، محمد طیبی، امیر عابدزاده، سروش رفیعی، کاوه رضایی هم تقریبا هیچ وقت جزو گزینه های روی میز کی روش نبوده اند و این بارهم به نظر اوضاع به همین منوال ادامه پیدا خواهد کرد.

در دروازه  علیرضا حقیقی با نمایش های فوق العاده اش در اسکیلستونای سوئد بی تردید یکی از گزینه های دعوتی است. با این حال باید شانس کمی را هم برای سوشا مکانی قائل باشیم. دروازه بانی که در تیم میوندالن نروژ دوباره به روزهای خوبش برگشته است.

در خط دفاعی مرتضی پورعلی گنجی از السد قطر به همراه میلاد محمدی از احمدگروژنی و رامین رضاییان از اوستنده بلژیک دعوتی های قطعی خواهند بود. یک احتمال بسیار ضعیف هم وجود دارد که خالد شفیعی به خاطر حضور در فوتبال کره جنوبی یکی از دعوتی ها باشد که البته خیلی بعید به نظر می رسد.

در خط هافبک سعید عزت اللهی از روستوف، علیرضا جهانبخش از آلکماردو گزینه قطعی کی روش هستند و علی کریمی و اشکان دژاگه هم ممکن است جزو دعوتی ها باشند. بدون تیم بودن این دو نفر ممکن است کار دستشان بدهد و به قیمت از دست دادن اردوی تیم ملی برایشان باشد.

در خط حمله نیز کریم انصاری فرد از المپیاکوس، رضا قوچان نژاد از هیرنفین و سردار ازمون از روبین کازان قطعا در لیست نفرات دعوت شده هستند.

تکلیف شجاعی و حاج صفی چه می شود؟

همانطورکه در بالا ذکر شد حضور 9 لژیونر قطعی است و با آنها مجموع لیست به عدد 20 نفر می رسد و می ماند سه یا 4 نفر.

مسعود شجاعی، احسان حاج صفی، علی کریمی و اشکان دژاگه بیشترین شانس را برای ملی پوش شدن دارند. شنیده می شد که رایزنی های صورت گرفته جواب داده و با دعوت مجدد این دوبازیکن ایرانی موافقت شده است. هر دو در صفحات اینستاگرام خود پست هایی را قرار دادند که به تلطیف اوضاع بسیار کمک کرد. البته ممکن است یکی از این چهار نفر به تیم ملی راه پیدا نکند اما شواهد نشان می دهد بازیکنان مذکور همین ها هستند و این یعنی شجاعی و حاج صفی به احتمال بسیار زیاد در لیست کی روش هستند.

تنها سورپرایز احتمالی

دیگر گزینه ای که ممکن است با دعوت شدنش معادلات را به هم بریزد سامان قدوس است. بازیکن دو رگه و 23 ساله ای که این روزها حرفها پیرامونش فراوان است. گفته شد که این بازیکن به دنبال گرفتن تابعیت ایرانی است و هیچ بعید نیست که این اتفاق تا به الان رخ داده باشد و او بتواند در تیم ملی ایران بازی کند. این احتمال وجود دارد که در صورت حل شدن مشکلات او برای اولین بار به اردوی تیم ملی ایران دعوت شود که اگر این اتفاق رخ دهد یکی ازبین شجاعی یا دژاگه ممکن است از لیست خط بخورند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین