کد خبر: ۴۷۱۰۶۷
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱

راهیابی فیلم کوتاه ایرانی به ۲ جشنواره خارجی

فیلم‌ کوتاه ایرانی «کاسکو» به کارگردانی مجتبی قاسمی همزمان در بخش مسابقه دو جشنواره جهانی در ایتالیا و آمریکا به روی پرده می‌رود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، این فیلم کوتاه در سیزدهمین حضور جهانی خود به بخش مسابقه جشنواره مارکویی ۲۰۱۷ آمریکا راه یافت که از تاریخ ۱۵ تا ۱۷ سپتامبر (۲۴ الی ۲۶ شهریور ۱۳۹۶) در واشنگتن؛ کارولینای شمالی برگزار می‌شود.

در این جشنواره فیلمسازان مستقل حرفه‌ای در بخشهای فیلم کوتاه، مستند و انیمیشن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. رقابت فیلمهایی با موضوع طبیعت، تاریخ و  وحشت، از دیگر بخشهای جشنواره است.

همچنین فیلم کوتاه «کاسکو» در جشنواره «سالنتوی» ایتالیا که از تاریخ ۱ تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۷ ( ۱۰ تا ۱۹ شهریور ۱۳۹۶) برگزار می‌شود به عنوان فیلم افتتاحیه نمایش داده می‌شود و با دیگر فیلم‌ها به رقابت می‌پردازد.

فیلک کوتاه «کاسکو» پیش‌تر در جشنواره‌هایی چون «کلرمونت فراند» فرانسه و «کنکورتو» ایتالیا به عنوان تنها نماینده ایران در بخش مسابقه حضور داشت  و در جشنواره «ویند» آمریکا  نیز نامزد بهترین فیلم کوتاه داستانی شده است.

این فیلم داستان غلام عاشقی است که جوان لال و کم شنوایی است و نمی‌تواند با دیگران ارتباط برقرار کند و چندین بار به صورت سهوی بازداشت شده است، او جوان خوش قلب و ساده دلی است که این بار پس از آزادی از بازداشتگاه، تصمیم می‌گیرد مسیر تازه‌ای برای زندگی پراز تنهایی خود بیابد.

مجتبی قاسمی که دانش آموخته فیلمسازی در مقطع کارشناسی ارشد است همچنین از اتمام بازنویسی نهایی فیلمنامه جدید خود که به نوعی اپیزود دوم «کاسکو» محسوب می‌شود خبر داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین