کد خبر: ۴۷۱۱۴۲
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۹

با مواد طبیعی دندان‌هایتان را سفید کنید

با استفاده از این مواد طبیعی می توانید دندان های خودتان را درخشنده و سفید کنید. توصیه ما این است کسانی که دنبال راهی موثر برای سفید کردن دندان های خود هستند، حتما این مقاله را مطالعه کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
ممکن است دندان‌ها با اینکه کاملا تمیز هستند، درخشندگی و سفیدی قابل توجهی نداشته باشند و چه بسا رنگ نامناسب و زردی هم داشته باشند. در واقع بدست اوردن دندانهای سفیدتر چندان مشکل نیست . به این دلیل که مواد و داروهایی خانگی وجود دارد که بدون هزینه به شما کمک خواهد کرد دندانهای خود را سفید نگه دارید.

در یک فنجان، نصف قاشق چایخوری جوش شیرین و چند قطره لیمو یا آب (هر دوی آن‌ها مناسب هستند) را با هم مخوط کنید تا شبیه یک خمیر شود.

اگر لک‌های دندان پررنگ و جدی هستند، ابتدا با انگشت مقداری از خمیر را روی سطح لک بمالید و اجازه دهید تا ۲ دقیقه روی آن باقی بماند و بعد بشویید. بعد مقداری از خمیر را روی مسواک بمالید و با آن دندان‌ها را مسواک بزنید تا سفید شود.

توجه داشته باشید که این ماده جای خمیر دندان را نمی‌گیرد و فقط برای سفید کردن دندان است، پس، از آن ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید و بعد از آن با خمیر دندان همیشگی خود دندان‌ها را تمیز کنید.

در این روش از خود جوش‌ شیرین به طور مستقیم برای سفید کردن دندان‌ها استفاده می‌شود. شاید حوصله مخلوط کردن جوش‌ شیرین با ماده دیگری نداشته باشید، مشکلی نیست و می‌توانید خود پودر جوش‌ شیرین را مستقیما روی مسواک بریزید ولی قبل از آن مسواک را کمی خیس کنید تا جوش‌ شیرین راحت روی آن بچسبد و نریزد.

سپس برای مدت ۲ دقیقه دندان‌ها را با دقت مسواک بزنید و تمام قسمت‌های بین دندانی را نیز تمیز کنید. اما مراقب باشید که جوش‌ شیرین را نبلعید زیرا طعم و مزه خوبی ندارد و ممکن است برای بدن ضرر داشته باشد.

هیدروژن پراکساید هم یکی دیگر از موادی است که به سادگی از آن برای سفید کردن و مراقبت از دندان‌ها در خانه می‌توان استفاده کرد. نصف قاشق چایخوری هیدروژن پراکساید را با یک قاشق چایخوری جوش‌ شیرین مخلوط کنید تا خمیری با قوام خمیر دندان حاصل شود. از این خمیر برای مسواک زدن استفاده کنید و بعد از اینکه مسواک زدن انجام شد، بعد از ۲ دقیقه دهان خود را بشویید.

هیدروژن پراکساید را از داروخانه‌ها می‌توانید تهیه کنید که یک محلول ۳ درصد است که در یک بطری قهوه‌ای رنگ مات نگه‌داری می‌شود تا در اثر نور دچار واکنش نشود. این محلول یک ماده ضدباکتریایی دهان نیز به شمار می‌آید که برای شستشوی دهان مناسب است.

روش دیگر استفاده از جوش شیرین برای سفید کردن دندان‌ها این است که از این ماده در کنار خمیر دندان استفاده کنید تا با این روش، خاصیت سفیدکنندگی خمیر دندان را نیز بیشتر کنید.

کمی خمیر دندان را روی مسواک بمالید و روی آن جوش شیرین بریزید یا اینکه در یک ظرف یک‌بار مصرف، کمی خمیر دندان را با جوش شیرین مخلوط کنید و آن را به روی مسواک بمالید و با آن دندان‌ها را تمیز و سفید کنید.

از این روش‌ها دو بار در هفته استفاده کنید و از مسواک زدن خشن و محکم بپرهیزید زیرا ممکن است مینای دندان را بساید و آن را نازک کند. ضمن اینکه هرگز با قسمت مویی مسواک لثه‌ها و زبان را نشویید و برای این کار از مسواک‌هایی که در قسمت پشتی خود دارای بخش ژله‌ای هستند، استفاده کنید تا این بخش‌های دهان نیز تمیز شوند، زیرا گاهی علت بوی بد دهان تمیز نبودن و عدم شستشوی کافی این بخش‌ها می‌باشد.

منبع: شفا آنلاین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین