کد خبر: ۴۷۱۱۷
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۸۵ - ۲۲:۲۲

تحلیل واشنگتن تایمز از استراتژی دفاعی ایران

آفتاب‌‌نیوز :
در ادامه  گزارش واشنگتن تایمز آمده است، طراحان نظامی ایران به خوبی آگاهند که یک مواجهه نظامی احتمالی با آمریکا که از نظر نظامی و تکنولوژیکی از امکانات بسیار پیشرفته ای برخوردار است، بر خلاف جنگ هشت ساله با عراق که روندی کند و تدریجی داشت، بسیار سریع و در چند جبهه مختلف خواهد بود.
بنابراین از اواخر سال گذشته چندین تمرین و مانور نظامی برای افزایش آمادگی ارتش این کشور، انجام شده است. 

این گزارش می افزاید: در ماه دسامبر گذشته (دی ماه)‌ بیش از 15 هزار سرباز ایرانی در مانورهای نظامی در مرزهای منطقه حساس آذربایجان شرکت کردند که بر نبرد نامنظم توسط واحدهای نظامی با تحرک بسیار بالا متمرکز بود. 

همچنین یک تمرین نظامی دیگر در ماه سپتامبر (مهرماه) در استان خوزستان با شرکت 100 هزار نیروی نظامی انجام شد که به گزارش رسانه های ایرانی با هدف مقابله با ناآرامی های مرزی در مناطق مستعد برای نفوذ خارجی صورت گرفته بود. 

مقامات ایرانی از جمله وزیر کشور و وزیر اطلاعات بارها انگلیس را که نیروهای آن در عراق حضور دارد، در وقوع ناآرامی ها و انفجارهایی در این منطقه، مقصر دانسته اند. 

این گزارش سپس مدعی شده است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تدریج نقش مسلط را در کنترل مرزهای حساس ایران ایفا می کند. 

این گزارش می افزاید: شان مک کورمک، سخنگوی دولت آمریکا اظهار داشته است که در مورد گسترش و بهبود قابلیت های نظامی ایران اطلاعی ندارد ولی تاکید کرد اگر چنین تحولی در حال وقوع باشد، مقامات دولت آمریکا به آن توجه دارند. 

در ادامه گزارش با نقل از مایکل اوهانلون، از مقامات ارشد موسسه مطالعات سیاسی خارجی بروکینگ آمده است: رهبران ایران با اهمیت دادن به شیوه های مبارزه نامنظم یک سیاست هوشمندانه را در پیش گرفته اند تا به آمریکا نشان دهند که آماده مقاومت چریکی در مقابل هرگونه تعرضی هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین