کد خبر: ۴۷۱۲۵۸
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳

«عباس علی آبادی» جدیدترین گزینه مطرح وزارت نیروی دولت دوازدهم

معاون اسبق وزیر نیرو و مدیرعامل فعلی شرکت گروه مپنا به عنوان جدیدترین گزینه وزارت نیروی دولت دوازدهم مطرح شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش تسنیم ، پس از آنکه «حبیب الله بیطرف» وزیر پیشنهادی نیرو موفق به کسب رأی اعتماد از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حضور در کابینه دولت دوازدهم نشد ؛ رایزنی ها و شایعات متعددی برای وجود نام افراد مختلف در لیست مورد نظر ریاست جمهوری آغاز شد اما هیچ کدام جنبه رسمی به خود نگرفت و نهایی نبود.

پس از طرح اسامی افرادی چون «ستار محمودی» سرپرست فعلی وزارت نیرو ، «سید محمد صادق زاده» مدیرعامل سازمان ﺍﻧﺮﮊﯼ ﻫﺎﯼ تجدیدپذیر ﻭ ﺑﻬﺮه ﻭﺭﯼ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﺑﺮﻕ ایران ، «غلامرضا منوچهری» معاون فعلی مهندسی و امور توسعه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و «رضا اردکانیان» معاون اسبق وزیر نیرو و مدیر برنامه دهه بین المللی آب در سازمان ملل ، اینک نام یکی دیگر از متخصصان و مدیران باسابقه کشور بیان شده است.

«عباس علی آبادی» معاون اسبق وزیر نیرو و مدیرعامل فعلی شرکت گروه مپنا جدیدترین نامی است که در ابتدای هفته جاری به عنوان گزینه احتمالی پست مقام عالی وزارت نیرو در دولت دوازدهم مطرح شده است.

عباس علی آبادی فارغ التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل بوده و مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتورهای احتراق داخلی (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است.

از جمله سوابق کاری و مدیریتی علی‌آبادی نیز می‌توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه های نیروگاهی کرخه و کارون 3 ، مدیریت عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی اشاره کرد.

وی همچنین ریاست ستاد توسعه فناوری انرژی های نو از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، عضویت در کمیته راهبردی تدوین برنامه پنج ساله پنجم توسعه در حوزه وزارت نیرو و عضویت در شورای عالی برنامه ریزی وزارت فرهنگ و آموزش عالی را نیز در کارنامه کاری و علمی خود دارد.

از جمله برنامه های علی آبادی در زمان تصدی معاونت امور برق و انرژی وزارت نیرو ، استفاده از نیروگاه های تجدید پذیر و توسعه ظرفیت آنها، واقعی کردن قیمت برق و اصلاح اقتصاد این صنعت و تکمیل نیروگاه‌های نیمه تمام بود که می توان از این سه محور به عنوان رئوس برنامه های وی در صورت تصدی پست وزیری نیرو یاد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین