کد خبر: ۴۷۱۳۵۶
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶

رئیس پنجمین دوره شورای شهر یاسوج کیست؟

آیین تحلیف اعضای شورای اسلامی دوره پنجم شهر یاسوج روز یکشنبه، پنجم شهریور ماه در محل فرمانداری بویراحمد، برگزار و پس از کش و قوس های فراوان سرانجام هدایت اکبری به عنوان رئیس این شورا انتخاب شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سید محمد کاظم نظری، فرماندار شهرستان بویراحمد در این مراسم گفت: این اقلیت و اکثریت باعث شده که در شهرداری با یک بلاتکلیفی روبرو شده ایم که اصلا مناسب نیست. قواعد را بپذیریم و اگر قانون خلاف میل ما هست باید تمکین کنیم. امیدواریم با جمع شدن همه اعضا دیگر شاهد این گونه برخوردها نباشیم. اگر قرار بر فضای تقابل باشد به مردم آسیب وارد می شود، پیشنهاد می شود به سمت شهرداری برویم تا از بلاتکیفی در آید.

به گزارش آفتاب‌نیوز، محمدرحیم دهرابپور، یکی از اعضای شورای شهر یاسوج با بیان اینکه به قانون گردن می‌نهیم گفت: اما نباید برخی قانون را چماق کنند و به سر دیگران بزنند و به نام قانون مخالف با خواست مردم تصمیم بگیرند زیرا قرار است در شورا جز به مردم به هیچ مسأله دیگری اندیشیده نشود.

وی افزود: هدف از وضع قانون خدمت به مردم و بهبود وضعیت امور بوده و نباید مردم را از انتخابشان پشیمان کنیم و بدون اینکه به مردم توجه شود، سعی کنیم از هر طریق ممکن خواست خود را به کرسی بنشانیم. انتخابات با همه فراز و نشیب هایش تمام شد و اینکه بگوییم هر آنچه ما می‌خواهیم باید انجام شود با تفکر شورایی همخوانی ندارد و در یک کار جمعی بعد از جدل‌ها باید همدیگر را قانع و یک تصمیم نهایی گرفته شود.

این عضو شورای شهر یاسوج با بیان اینکه حضور نیافتن 3 عضو شورای شهر یاسوج در نخستین نشست مغایر با قانون نیست، خاطرنشان کرد: قانون تا سه جلسه اجازه داده که بنا به هر دلیلی عضو شورا در نشست حضور پیدا نکند و باید در این وقفه ایجاد شده مشکلات برطرف شود. شنیده می‌شود گروه چهار نفره شورا تصمیم دارند در تصمیمات به نظرات گروه سه نفره توجهی نکنند و حتی گفته شده به شهردار پیشنهادی گفته‌اند جواب تلفن اقلیت را ندهد.

وی افزود: آقای آشنا بیشترین نقش را در تهیه جدول امتیاز دهی برای انتخاب شهردار را داشت پس چرا این فرآیند برای انتخاب شهردار طی نشد؟

مسعود خوبانی، یکی دیگر از اعضای شورای شهر یاسوج نیز گفت: بحث اصلی و اساسی این است که ۷ نفر حضور داریم اما متاسفانه ما یک جلسه مشترک با هم نداشتیم که تقسیم وظایف کنیم. 

وی افزود: قبل از اینکه بخواهیم جلسه هیات رئیسه تشکیل شود جلسه مشترک با هم داشته باشیم تا با خرد جمعی کار را به جلو ببریم. احساس می کنم اعتمادی وجود ندارد که فضای آرام وجود داشته باشد.

خوبانی با تاکید بر اینکه بانی ورود مقدم بعنوان شهردار جدید یاسوج بودم، بیان کرد: وظیفه شورا نظارت است، نباید به شهردار، معاون تحمیل کنیم چراکه شهردار حرمت دارد.

هدایت اکبری، دیگر عضو شورای شهر یاسوج گفت: آنچه که قانون گفته ما تمکین می کنیم، در جو تعاملی با دوستان هستیم، قطعا در همه کمیسیون ها آقایان حضور دارند، هیات رئیسه ملزم به تعامل با همه است. بخشی از مطالب دوستان ذهنیت فرد است، اینطور که دوستان می گویند شهردار عروسک خیمه شب بازی است که قطعا چنین چیزی نیست.

وی اعلام کرد : بنده به عنوان رئیس شورا، کیوان آشنا نایب رئیس، فرشید احمدی کیش منشی و علی اکبری تبار به عنوان سخنگوی شورا انتخاب شدند.

آیین تحلیف دوره پنجم شورای اسلامی یاسوج یک بار در اول شهریور امسال با حضور معاون عمرانی استاندار، فرماندار و حتی نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا برگزار شده بود که آن نشست با تنش همراه شد. شورای شهر یاسوج دارای هفت عضو اصلی و چهار عضو علی‌البدل است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین