کد خبر: ۴۷۱۵۰۴
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵

دستگیری بیش از 100 سارق پایتخت با 900 فقره سرقت

مناطق آلوده به مجرمان را نیز به روزرسانی خواهیم کرد تا نقشه جغرافیایی جرم به همراه انواع جرایم به روز شود.
آفتاب‌‌نیوز : رییس پلیس پایتخت از اجرای طرح برخورد با سارقان پایتخت و دستگیری 100 سارق حرفه‌ای با بیش از 900 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی پیش از ظهر امروز در حاشیه اجرای طرح برخورد با سارقان با حضور در جمع خبرنگاران در این باره گفت: طرح برخورد با سارقان پایتخت، طی 24 ساعت گذشته در نقاط مختلف تهران به مرحله اجرا در آمد که در آن همکاران من یگان امداد، پلیس آگاهی، پلیس پیشگیری و... اقدام به شناسایی و دستگیری 101 سارق حرفه‌ای کردند.

وی با بیان اینکه در راستای این طرح  28 باند نیز منهدم شد، گفت: 63 درصد سارقان دستگیر شده بیش از این دارای سابقه کیفری بودند. همچنین از میان 28 باند منهدم شده، 16 باند نیز در حوزه کیف‌قاپی و زورگیری فعالیت می‌کردند و مابقی باندها نیز سارق خودرو، لوازم خودرو و ... بودند.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه افراد دستگیرشده تاکنون به بیش از 900 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند، تصریح کرد: با توجه به اینکه بازجویی از این افراد در مرحله مقدماتی قرار دارد، احتمال افزایش سرقت‌ها وجود دارد. همچنین تاکنون ارزش ریالی اقلام مکشوفه حدود 10 میلیارد ریال تخمین زده شده است که احتمال افزایش آن نیز بسیار زیاد است.

به گفته رحیمی، بازجویی از متهمان دستگیرشده به منظور کشف دیگر سرقت‌ها ادامه دارد.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه پلیس اشراف خوبی بر وضعیت امنیتی پایتخت دارد، گفت: وظیفه ما مقابله با سارقان  و مجرمان است و عملیات‌های ما ادامه خواهد داشت.

رحیمی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه سارق مسلح در میان دستگیرشدگان حضور دارد یا خیر؟ اظهار کرد: در میان دستگیرشدگان گروهی سه نفره که اقدام به سرقت از سوپرمارکت‌ها کرده بودند حضور دارند. این افراد در ساعات پایانی شب با "سلاح" به سوپرمارکت‌ها حمله کرده و اقدام به سرقت از آن می‌کردند.

وی میانگین سنی سارقان دستگیر شده در این طرح را 22 سال اعلام کرد و گفت: اغلب این افراد در شهرستان‌های اطراف تهران دستگیر شده‌اند.

رییس پلیس پایتخت درباره سکونت‌گاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی در اطراف پایتخت نیز گفت: در این زمینه نیز طرح‌هایی خواهیم داشت که اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رحیمی در پاسخ به سوال دیگر درباره تأمین روشنایی و افزایش ایمنی فضاهای شهری و تعامل با شهرداری تهران اظهار کرد: با مسوولان جدید شهرداری درباره ایجاد فضاهای ایمن در شهرها برای تامین نور و روشنایی صحبت خواهیم کرد و نقاطی را شناسایی کردیم که به اطلاع آنان می‌رسانیم.

رییس پلیس پایتخت اضافه کرد: همچنین مناطق آلوده به مجرمان را نیز به روزرسانی خواهیم کرد تا نقشه جغرافیایی جرم به همراه انواع جرایم به روز شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین