کد خبر: ۴۷۱۵۱۲
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲

کم‌ترین فروش گیشه تابستانی هالیوود در یک دهه اخیر

مجموع فروش فیلم‌های هالیوودی در گیشه تابستانی آمریکا به کمترین مقدار خود از تابستان سال ۲۰۰۶ تاکنون نزول یافت.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا به نقل از «مارکت واچ»، در حالی که کمتر از ۱۰ روز به پایان بازه زمانی تعریف شده برای گیشه تابستانی هالیوود باقی مانده است، مجموع فروش فیلم‌ها برای اولین بار از سال ۲۰۰۶ تاکنون به رقمی کمتر از ۴ میلیارد دلار (۳.۶ میلیارد دلار) است که در مقایسه با گیشه تابستانی سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۵ به ترتیب با ۱۳.۴ و ۱۳.۸ درصد نزول همراه بوده است.

گیشه تابستانی هالیوود از اولین جمعه ماه می آغاز می‌شود و تا تعطیلات پایان هفته روز کارگر در آمریکا ادامه دارد اما با توجه به فیلم‌هایی که تا آن موقع در نوبت اکران قرار دارند، متخصصان معتقدند که راهی برای گذر مجموع فروش تابستانه از مرز ۴ میلیارد دلار وجود ندارد.

حتی فیلم‌های ابرقهرمانی چون «زن شگفت‌انگیز» که عملکرد خوبی در گیشه داشتند نیز نتوانستند میزان گیشه تابستانی هالیوود را به سطح قابل قبولی برسانند و در فروش کل حدود ۶۰۰ میلیون دلار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش خواهد داشت.

یکی از مهم‌ترین عوامل اُفت فروش گیشه تابستانی هالیوود، کاهش قابل ملاحظه حضور مردم در سینماهاست که در قیاس با تابستان ۲۰۱۶ با کاهش ۵۲ درصدی به ۳۵۸ میلیون نفر رسیده است که کمترین میزان حضور مردم در سینماها از تابستان ۱۹۹۲ میلادی است.

نشریه گاردین در گزارشی به عوامل اُفت فروش گیشه تابستانی هالیوود در چند سال اخیر پرداخته و از مهمترین علل اکران بیش از حد فیلم‌های ابرقهرمانی و وابستگی زیاد هالیوود به این ژانر سینمایی، دنباله‌های سینمایی فراوان و البته نه چندان موفق، کاهش اکران فیلم‌هایی با هزینه متوسط والبته تاثیر شبکه‌های رسانه‌ای سیال و تولیدکننده مجموعه‌های تلویزونی چون "نتفلیکس" اشاره کرده است.

همچنین در آخر هفته میلادی که گذشت، مجموع فروش ۱۲ فیلم اول گیشه آمریکای شمالی به ۴۸.۹ میلیون دلار رسید که کمترین میزان از سپتامبر ۲۰۱۱ تاکنون است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین