کد خبر: ۴۷۱۵۶
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۹:۰۵

مبارک و ملک عبدالله: فقط راه حل دیپلماتیک

آفتاب‌‌نیوز :  
به نوشته سایت العربیه عبدالله بن عبدالعزیز که میهمان حسنی مبارک در شهر ساحلی شرم الشیخ بود علاوه بر پرونده هسته ای ایران، موضوع فلسطین پس از روی کار آمدن حماس، عراق، سوریه و لبنان را بررسی کردند. 

تامین و استمرار امنیت در منطقه خلیج فارس در نشست مبارک و عبدالله، عنوان خبر مشابهی در روزنامه السیاسه کویت بود. السیاسه ادعا کرده است نشست رهبران مصر و عربستان برای مواجهه با تهدیدهای فعالیت هسته ای ایران است.
السیاسه از توافق دو طرف مصری و عربستان برای حل بحران پرونده هسته ای ایران با استفاده از راهکارهای دیپلماتیک خبر داد. 

پایگاه خبری الخلیج نیز از مخالفت عربستان سعودی و مصر با  رویارویی احتمالی بین غرب و ایران نوشت. الخلیج اتخاذ موضع مشترک بین قاهره و ریاض در قبال مسائل مهم منطقه چون پرونده هسته ای ایران، اوضاع عراق، فلسطین سوریه و لبنان را گام مهمی دانسته است. 

این در حالی است که روز چهارشنبه در آستانه نشست رهبران مصر و عربستان در شرم الشیخ، خبرگزاری های عربی از تماس تلفنی منوچهر متکی وزیر خارجه ایران با احمد ابوالغیظ همتای مصری خود خبر دادند. 

تماس متکی با ابوالغیظ در این زمان حاکی از اهمیت این نشست و اتخاذ مواضع مصر و عربستان درباره پرونده هسته ای ایران است. هر چند بنا بر اخبار رسمی ، مکالمه تلفنی وزیران خارجه ایران و مصر درباره مسائل دیگری چون نشست آینده وزیران خارجه کشورهای سازمان کنفرانس اسلامی و نشست کشورهای همسایه عراق درباره اوضاع این کشور صورت گرفته است . 

این در حالی است که رایزنی های مقامات مصری با مقاماتی از کشورهای منطقه و غرب ادامه خواهد داشت .در همین راستا قرار است  روز یکشنبه دیوید ولش معاون وزیر خارجه آمریکا و ایهود اولمرت نخست وزیر اسراییل برای گفتگو با مقامات مصری به این کشور سفر کنند. خبرگزاری های عربی گمان دارند که پرونده هسته ای ایران یکی از محور های مهم نشست های  روز یکشنبه در  مصر خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین