کد خبر: ۴۷۱۶۰۴
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵

گلادیاتور تئاتر خیابانی ایران در ارمنستان

نمایش محیطی اتاق شیشه‌ای نوشته و کار حیدر رضایی، کارگردان صاحب‌نام تئاتر و کاری از گروه تئاتر زاگرس دهلران به جشنواره بین‌المللی تئاتر هایفست ارمنستان می‌رود.
آفتاب‌‌نیوز : نمایش محیطی اتاق شیشه‌ای نوشته و کار حیدر رضایی، کارگردان صاحب‌نام تئاتر و کاری از گروه تئاتر زاگرس دهلران به جشنواره بین‌المللی تئاتر هایفست ارمنستان می‌رود.

این نمایش به شیوه پر فورمنس و با ایجاد تابلوهای متعدد و استفاده از رنگ طراحی شده است. همچنین با درگیر کردن مخاطب آنها را به «تماشا بازیگر» مبدل می‌سازد. موضوع نمایش با محور صلح و دوستی  به نگارش درآمده و به زبان جهانی نقدی بر قدرت‌ طلبی در دنیای امروز است. این نمایش 10 بازیگر دارد و از 11تا 19مهرماه در جشنواره بین المللی هایفست ارمنستان اجرا می‌شود.

گلادیاتور تئاتر خیابانی ایران در ارمنستان

حیدر رضایی کارگردان این نمایش متولد 1359دهلران،دارای مدرک کارشناسی امور فرهنگی از دانشگاه جامع علمی و کاربردی است. وی ازسال 1379فعالیت خود را در عرصه تئاتر آغاز کرد. او کارگردانی نمایش‌هایی همچون هفت خوان از تولید به مصرف، تابلوهایی از دنیای پست مدرن، جیره بندی عشق در قرن بیست و یک، لطفاً روی قبرم پا بگذارید و... را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.

برنده جوایز متعدد کارگردانی، متن، طرح و ایده و بهترین نمایش از دوره‌های مختلف جشنواره‌های بین‌المللی فجر و دیگر رویدادهای مطرح تئاتر ایران بوده است. روزنامه کثیر الانتشار ایران به تاریخ شنبه 18خرداد 1392در شماره، 5383 خود طی  گفت و گویی تحلیلی لقب «گلادیاتور تئاتر خیابانی ایران» را به حیدر رضایی داد و از او به عنوان هنرمند خلاق نقطه صفر مرزی کشور یاد کرد.

گلادیاتور تئاتر خیابانی ایران در ارمنستان

حیدر رضایی - کارگردان


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین