کد خبر: ۴۷۱۶۱۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵

خبر خوش آقای وزیر برای فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش از پرداخت بخشی از مطالبات فرهنگیان تا اول مهر خبر داد و گفت: ۱۰۰۰ کلاس درس خشت و گلی و ۱۸۰۰ کلاس کانکسی در کشور وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
سید محمد بطحایی مروز در حاشیه مراسم معارفه‌اش و تکریم وزیر سابق آموزش و پرورش که در سالن شهید بهنام محمدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال تحصیلی جدید را با حضور قریب به 13 میلیون و 250 هزار دانش‌آموز شروع می‌کنیم.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی ادامه داد: 1100 عنوان کتاب درسی با شمارگان 138 میلیون جلد از 20 شهریورماه در سراسر کشور و از 25 شهریور ماه در تهران توزیع خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: دوره‌های آموزشی برای کتب جدیدالتألیف آغاز شده و آموزش‌های لازم انجام می‌شود.

بطحایی با اشاره به پروژه‌های آموزشی این وزارتخانه در سال تحصیلی جدید تصریح کرد: قریب 810 پروژه عمرانی در مهرماه سال جاری افتتاح می‌شود اما متأسفانه هزار کلاس خشت و گلی و 1800 کلاس کانکسی داریم که در برنامه سال 1397 تبدیل وضعیت خواهد شد.

وی متذکر شد: از سال تحصیلی جدید تا 4 سال آینده تعدادی از معلمان بازنشسته می‌شوند و جلساتی با مدیران کل آموزش و پرورش داشتیم و در این جلسات این موضوع مطرح شد که نیروهای توانمندی که وجود داشته و تمایل به ادامه کار داشته باشند با تمایل خودشان بازنشستگی‌شان را به تأخیر بیندازیم.

وزیر آموزش و پرورش از ورود 20 هزار نیروی جدیدالاورود از دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: این نیروها جایگزین نیروهای بازنشسته می‌شوند ضمن اینکه مذاکراتی با سازمان برنامه و بودجه شده است و امیدواریم از طریق نیروهای حق‌التدریس، بخشی از نیازهای خود را تأمین کنیم.

بطحایی با اشاره به برگزاری جلسه خود با مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها یادآور شد: در جلسه صبح امروز از تک‌تک استان‌ها گزارش گرفته‌ام و به لطف خدا به نظر می‌رسد از حیث کسری با مشکلی روبه‌رو نباشیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص زمان پرداخت معوقات بازنشستگان عنوان کرد:‌ در این خصوص طی این چند روز سه جلسه با سازمان برنامه و بودجه داشته‌ایم و سه جلسه شخصاً با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شده و آخرین فهرست را با سازمان برنامه و بودجه نهایی کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: مطالباتی که اولویت اول را دارد تنظیم کرده‌ایم و امیدواریم وضعیت خزانه و درآمدی طوری باشد که تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید، بخشی از این معوقات را تأمین کنیم.

بطحایی افزود: حدود هزار میلیارد تومان جمع کل معوقات اعم از حق‌التدریس‌ها و حق‌الزحمه‌ها بوده است اما به ترتیب اولویت آنها را پرداخت می‌کنیم.

وی در خصوص مهم‌ترین اولویت کاری خود در وزارت آموزش و پرورش گفت: شناخت نقاط ضعف و قوت ممکن است شرط لازم باشد اما شرط کافی نیست چرا که هر کسی هرچقدر با مشکلات آموزش و پرورش آشنا باشد نمی‌تواند مسائل را به تنهایی حل کند.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: آموزش و پرورش با مشکلات مزمنی مواجه است که واقعاً همت جمعی و گفتمان ملی می‌طلبد و امیدوارم با آمادگی که در دولت و نمایندگان که با رأی بالا به آموزش و پرورش دادند زمینه‌های این گفتمان ملی فراهم شود و بتوانیم به تدریج موانع مزمن و قدیمی را برطرف کنیم.

بطحایی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ابراز داشت: اولویت اول و اصل آموزش و پرورش این سند است و با عزم جدی این کار ادامه پیدا می‌کند.

وی در خصوص میزان اجرایی شدن سند تحول بیان داشت: سند تحول، ۶ زیرنظام دارد که تا آنها به تصویب نرسد امکان اجرای راهکارها وجود نخواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از این 6 زیرنظام، سه زیرنظام به تصویب رسیده و سه زیرنظام نیز آماده تصویب است و ظرف یک تا 2 ماه آینده آن را در شورای عالی آموزش و پرورش به تدریج وارد می‌کنیم.

بطحایی یادآور شد: اولین زیرنظام، زیرنظام مدیریت و رهبری است که آماده شده و در دستور کار قرار می‌گیرد و با تصویب این ۶ زیرنظام، تکلیف ما برای عملیاتی کردن کارها مشخص می‌شود.

وی در خصوص وضعیت نیروهای پیش‌دبستانی و شرکتی خاطرنشان کرد: مربیان پیش‌دبستانی براساس قانون مجلس در حال به کارگیری هستند؛ البته در حوزه کارشناسی نظراتی در خصوص استخدام آنها داریم اما این موضوع در دستور کار مجلس قرار دارد و هرچه مجلس به تصویب برساند ما مکلف به اجرای آن هستیم؛ البته نظرات کارشناسی ارائه می‌کنیم به نحوی که به کارگیری آنها موجب کاهش کیفیت نشود.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
0
0
ما فرهنگیان در کشور از بس خبر خوش شنیدیم ! بقیه اقشار حسود شده اند !!!
باز اسن وزیر مثل اسلاف خودش شروع کرده به هزیان گویی ! شما را به قرآن اینها هزیان نیست ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
0
0
تو دستگاه های دیگه اصولا مطالبات معوق وجود ندارد اگر هم باشد بسیار اندک. این نوع تیتر زدن واقعا درحق معلمها بی انصافیه
ل ح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
0
0
تو رو خدا اول مطالبات حق التدریس نیروهای رسمی رو واریز کنید یک سالتحصیلی جدید دیگه شروع شده
مزد کارگر رو قبل خشک شدن عرقش باید داد
شما رو بخدا اول واریز کنید بعد مثل جارچی جار بزنید
از پرداخت نشده تمام سایتها پر شده خبر خوش خبر خوش
خدا ازتون نگذره اینقدر تبلیغاتتون قوییه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
0
0
باسلام
آیا زمانی برای آموزش معلم برای کتابهای جدید هست؟هزینه های پیش دبستانیها سر به فلک کشیده وتنها چیزی که هدف نیست آموزش صحیح است .اگه پولدار باشی امکانات آموزشی فراوونه ولی وقتی نداشته باشی مدارس دولتی که رایگان اعلام میکنند از ثبت نام شانه خالی میکنند .خدا نظری کن......
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین