کد خبر: ۴۷۱۷۹۷
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴

سال گذشته سرمایه بانک‌های دولتی چقدر افزایش یافت؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور می گوید سال گذشته 29 هزار میلیارد تومان سرمایه بانک های دولتی افزایش پیدا کرد و هدف ما تقویت بنیه نظام بانکی برای حمایت از تولید و اشتغال است.
آفتاب‌‌نیوز :
«محمدباقر نوبخت» امروز(سه شنبه ) در بیست و هشتمین همایش بانکداری اسلامی در تهران افزود: امسال نیز لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد که اجازه می‌دهد 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر10 هزار نفر جمعیت اختصاص داده شود.

معاون رییس جمهوری یادآور شد: بر اساس برنامه ششم توسعه باید رشد اقتصادی هشت درصدی و ایجاد 955 هزار فرصت شغلی خالص در سال ایجاد شود که برای تحقق آن، به سالانه 770 هزار ملیلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز داریم.

نوبخت ادامه داد: از این مبلغ، آنچه در چارچوب سرمایه گذاری در طرح های تملک دارایی انجام می شود، 99 هزار میلیارد تومان در سال است.

معاون رئیس جمهوری گفت: برای تامین مابقی سرمایه گذاری مورد نیاز باید سالانه 190 هزار میلیارد تومان اعتبار گرفته شود که در سال 1395 معادل 120 هزار میلیارد تومان آن از نظام اعتباری کشور تامین شد.

به گزارش ایرنا، ضرورت بازبینی و اصلاح نظام اعتباری بانک­های کشور در راستای حمایت از تولید و اشتغال، نظارت موثر اعتباری بانک مرکزی در راستای حمایت از تولید و اشتغال، فرصت­ها و چالش­های حقوقی نظام اعتباری بانک­های کشور در راستای حمایت از تولید و اشتغال، راهکارهای توسعه تعاملات بانکی بین­ الملل در راستای حمایت از تولید و اشتغال، راهکارهای عملی برای تقویت منابع اعتباری بانک­ها در راستای حمایت از تولید و اشتغال، نقش بازار سرمایه در بهبود عملکرد نظام اعتباری بانک­ها در راستای حمایت از تولید و اشتغال از محورهای بیست و هشتمین همایش بانکداری اسلامی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین