کد خبر: ۴۷۱۸۴
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۱:۰۵

انتقاد رامسفلد از چین و روسیه برای دعوت از ایران

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روزنامه ژاپنی ماینی چی، رامسفلد که در یک کنفرانس امنیتی منطقه ای در سنگاپور سخنرانی می کرد گفت:، مایه تعجب من است که ایران می خواهد وارد این سازمان شود. 

قرار است به زودی محمود احمدی نژاد با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود قبل از برگزاری نشست شانگهای در چین با یکدیگر دیدار کنند. 

ملاقات رهبران دو کشور که قرار است در تاریخ اواخر خرداد ماه در شانگهای چین برگزار شود در حالی صورت می گیرد که آمریکا خواستار ارائه توضیحات روسیه در خصوص حضور احمدی نژاد در نشست شانگهای شده است. 

شان مك كورمك، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا گفته كه دولت بوش قصد دارد از روسيه درخصوص شركت رئيس جمهور ايران در نشست آتي سران كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي شانگهاي توضيحاتي بخواهد. به گزارش این روزنامه احمدی نژاد میهمان ویژه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاریهای شانگهای، چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان است. 

چرا ایران می خواهد به سازمان شانگهای بپیوندد؟(کلیک کنید)

مخالفت آمریکا با حضور ایران در این سازمان که عضو ناظر آن بوده و همچنین خواستار عضویت کامل در آن است در حالی صورت می گیرد که روسیه و چین هنوز از قبول پیشنهاد عضویت کامل ایران در این سازمان مردد هستند ولی ولادیمیر ژیرنوفسکی، نایب رئیس مجلس دوما و رئیس حزب لیبرال دموکرات روسیه پیشنهاد کرده که سازمان همکاری های شانگهای به ایران عضویت کامل دهد.

مخالف آمریکا با حضور محمود احمدی نژاد در اجلاس سازمان همکاریهای شانگهای بعد از آن صورت گرفته که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی جنجالی گفته بود دعوت نامه احمدي نژاد از هم اكنون براي او ارسال شده است. سازمان همکاریهای شانگهای چندین عضو ناظر دارد ولی رئيس جمهور ايران تنها رهبر از ميان اعضاي ناظر خواهد بود كه در نشست سران شركت مي‌كند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین