کد خبر: ۴۷۱۸۴۴
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۸

نظر سفیر انگلیس درباره برجام و روابط به ایران

'نیکلاس هاپتون' سفیر انگلیس در تهران بابیان اینکه دولت این کشور به‌طور کامل به اجرای برجام متعهد است، تأکید کرد که لندن مصمم است رابطه‌اش را با دولت حسن روحانی در چارچوب برجام گسترش دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
هاپتون در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا بیان داشت که بریتانیا پیروزی مجدد حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت و در همین رابطه 'الستر برت' معاون وزیر خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا را برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اعزام کرد.
وی افزود: به نظر من این اقدام نشان‌ دهنده تمایل دولت بریتانیا به تعامل مثبت و سازنده با جمهوری اسلامی ایران است. 

سفیر انگلیس براین باور است که طی دوسال گذشته، از زمان بازگشایی سفارتخانه های دوکشور،پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌ی گسترش روابط دوجانبه به‌ ویژه در حوزه تجاری حاصل‌شده است.

هاپتون همچنین از اینکه دولت حسن روحانی، گسترش روابط آینده با اروپا را به عنوان یکی ازاولویت های سیاست خارجی خود قرار داده ابراز خرسندی و بر لزوم تمرکز بر جنبه‌های مثبت این رابطه تأکید کرد.

سفیر انگلیس در ایران بیان داشت: تعاملات و گفت‌ و گوهای بیشتر میان دولت‌های ایران و بریتانیا کمک می‌کند تا فاصله دیدگاه میان مواضع دو دولت کمتر و درک بیشتری حاصل شود.

این سیاستمدار انگلیسی همچنین به پایبندی کامل کشورش به برجام اشاره و اظهار داشت: با تمام قوا تلاش می‌کنیم تا برجام به نفع تمام طرف‌ها، به موفقیت برسد.

وی در رابطه با رفع موانع بانکی در پسابرجام بیان داشت که دولت بریتانیا از طریق گفت‌ وگو با بانک‌ها و سایر مؤسسات در حوزه خدمات مالی تلاش می‌کند تا آن‌ها تعاملات خود را با ایران افزایش دهند.

به گزارش ایرنا، هاپتون همچنین به وجود مشکلات صدور روادید برای ایرانیان اذعان داشت و ابراز امیدواری کرد که با گذشت زمان و به ‌صورت تدریجی تعداد صدور روادید در تهران که به گسترش روابط میان دو کشور کمک می‌کند، افزایش یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین