کد خبر: ۴۷۱۹۹
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۶:۴۰

نئومحافظه کاران: رایس استعفا دهد

آفتاب‌‌نیوز : روزنامه الشرق قطر نوشت: سخنان رایس مبنی بر آمادگی آمریکا برای گفتگو با ایران، طوفانی در کاخ سفید به راه انداخت.
این روزها در کاخ سفید و به ویژه بین نئو محافظه کاران اختلافات شدیدی بروز کرده است. مایکل روبن، تحلیلگر روزنامه «ناسیونال ریویو» در این نشریه می نویسد: اقتدار آمریکا با مواضع اعلام شده از سوی رایس زیر سوال رفته است. 

دیوید هاریس مدیر کمیته یهودی آمریکایی که با حساسیت ویژه ای پرونده هسته ای ایران را تعقیب می کند، موضع جدید آمریکا را نشانه ضعف و تردید آن کشور در قبال ایران دانسته است.
طوفانی که کاخ سفید را در برگرفت، اکنون سردمداران سیاست خارجی واشنگتن را به سه شاخه تقسیم کرده است. 

گروه اول اتخاذ مواضع جدید واشنگتن در قبال ایران را در برگیرنده منافع ملی دانسته و آن را تایید می کند. این گروه خود را واقع گرا معرفی کرده است. 

گروه دوم، خود را از تصمیم سازان موضع جدید آمریکا در قبال پرونده هسته ای ایران می داند. و آخرین گروه از نئومحافظه کاران از همان لحظه اول اعلام موضع جدید واشنگتن در برابر پرونده هسته ای ایران رایس و سیاست خارجی آمریکا را به باد انتقاد گرفته اند. 

با اعلام موضع آمریکا در برابر ایران، طیفی از نئومحافظه کاران خواستار استعفای کاندولیزا رایس وزیر خارجه کشورشان شده اند. چندی پیش و قبل از اعلام موضع جدید آمریکا روزنامه السیاسه کویت نوشته بود، اختلافات بر سر موضوع ایران به درون کاخ سفید نفوذ کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین