کد خبر: ۴۷۲۰۲۶
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸

شکارچی قوچ بعد از ۷ سال بالاخره زندانی شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز گفت: شکارچی متخلفی که در سال ۸۹ در منطقه حفاظت شده عبدالرزاق این شهرستان اقدام به شکار قوچ و میش آبستن وحشی کرده بود، دستگیر و روانه زندان شد.
آفتاب‌‌نیوز :
رسول حاجی اسماعیل در گفت و‌گو با ایرنا افزود: این متخلف که در سال 89 از روی عکس شناسایی شده بود، اقدام به کشتار یک راس قوچ و یک راس میش آبستن با 2 بره کرده بود، با همکاری نیروی انتظامی دستگیر شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از همشهری، به گفته وی تصاویری از این متخلف توسط دوستداران محیط زیست هنگام سلاخی این وحوش تحویل محیط زیست داده شده بود.

وی اضافه کرد: پرونده تخلف برای این شکارچی در سال 89 تشکیل شد، اما به علت اعتراض وی به رای صادره، پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع و پس از بررسی‌های کارشناسان قضایی برای تجدید نظر ارسال شد.

وی اظهار کرد: در دادگاه تجدید نظر نیز این شکارچی متخلف با اثبات جرم، به پرداخت جزای نقدی و 18 ماه حبس محکوم شد و با همکاری پاسگاه انتظامی سُنته دستگیر و روانه زندان شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سقز گفت: منطقه حفاظت شده عبدالرزاق سقز بیش از 40 هزار هکتار مساحت دارد و در آن انواع حیوانات از جمله قوچ و میش و انواع پرندگان بومی و مهاجر زیست می‌کند.

زندگی قوچ و میش به صورت اجتماعی بوده و روزگرد است، معمولاً میش‌ها، بره‌ها و نرهای جوان با هم و جدا از گله قوچ‌های مسن مشاهده می‌شوند.

 آنها حس بویایی و بینایی بسیار قوی دارند و در مواقع خطر صدای فیش مانندی سَر می‌دهند و با سرعت زیاد در تپه و ماهورها فرار می کنند.

دوره آبستنی میش‌ها در حدود 165 روز است و معمولاً یک تا 2 بره می‌زایند، بره پس از 2 روز به دنبال مادر دیده می‌شود، حدود چهار ماه شیر می‌خورد و در 1.5 سالگی به سن بلوغ می‌رسد. طول عمر قوچ و میش حدود 14 سال است.

شهرستان سقز در 200 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین