کد خبر: ۴۷۲۱۰۹
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۰

پلیس دوچرخه‌سوار کانادا قاچاقچی بزرگ آمریکایی را گرفت

ماموران پلیس دوچرخه‌سوار در مونترالِ کانادا فردی را بازداشت کرده‌اند که در ابتدا فکر می‌کردند ممکن است یک موادفروش خرده پا باشد ولی بعدا مشخص شد که یکی از متهمان اصلی قاچاق مواد توهم‌زا در آمریکاست.
آفتاب‌‌نیوز :
رسانه‌های کانادایی اعلام کردند که ماموران در حین گشت‌زنی در یک جاده مخصوص دوچرخه‌سواری به فردی که مظنون به حمل موادمخدر بوده، دستور توقف می‌دهند و پس از تعقیب و گریز موفق به بازداشت او می‌شوند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، پس از بازداشت "کاتای خائوهونه سیچانتا"، ماموران پلیس به اصالت مدارک شناسایی آمریکایی او مشکوک می‌شوند و او را به پاسگاه منتقل می‌کنند.

حین انگشت‌نگاری در پاسگاه، پلیس متوجه می‌شود که بند آخر یکی از انگشتان دست راست فرد مظنون قطع شده که پس از جستجو در بانک اطلاعات مظنونان، با استفاده از این مشخصه متوجه می‌شوند سیچانتا به عنوان قاچاقچی عمده در آمریکا تحت تعقیب است.

بر این اساس، سازمان مهاجرت و حفاظت از مرزهای آمریکا این فرد لائوسی‌الاصل را به ظن رهبری یک باندفروش ماریجوانا و اکستازی در ایالات‌های میشیگان، اوهایو، ایلینوی، ماساچوست، جورجیا و نیویورک تحت تعقیب قرار داده است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا هم با تعیین جایزه ۲۵ هزار دلاری برای دستگیری سیچانتا، او را در بالای فهرست افراد تحت تعقیب قرار داده است. علاوه بر این، در استان اونتاریوی کانادا هم برای سیچانتا به خاطر اتهام‌های مشابه حکم جلب صادر شده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، حکم بازداشت سیچانتا نخستین بار در سال ۲۰۰۵ در ایالت میشیگان آمریکا و به اتهام تلاش برای فروش موادمخدر صادر شده بود ولی در آن زمان او از دست پلیس گریخت. در سال ۲۰۱۳ هم حکم بازداشت جدیدی برای او صادر شد ولی پلیس از محل زندگی او خبر نداشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین