کد خبر: ۴۷۲۲۳۸
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵

نخست‌وزیر عراق آزادی تلعفر و پاکسازی کامل استان نینوا را اعلام کرد

نخست وزیر عراق امروز پنجشنبه رسما بازپس گیری شهرستان تلعفر و پاکسازی کاما استان نینوا از وجود تروریست‌های داعش را اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
عملیات برای بازپس‌گیری شهرستان تلعفر 29 مرداد آغاز شد و با اعلام باز پس‌گیری این شهر، استان نینوا که زمانی تقریبا به طور کامل به دست داعش افتاده بود، از وجود تروریست‌های داعش پاکسازی شد.

نیروهای عراقی اواسط هفته توانستند شهر تلعفر، مرکز شهرستان تلعفر را پاکسازی کنند اما شهرک العیاضیه در شمال این شهرستان به مقر اصلی داعشی‌های فراری تبدیل شده بود که نیروهای عراقی صبح امروز اعلام کردند، توانسته‌اند العیاضیه را نیز از کنترل تروریست‌ها خارج کنند.

با پاکسازی استان نینوا، اکنون توجه نیروهای عراقی به شهر الحویجه و مناطق اطراف آن در استان کرکوک جلب شده است که به همراه بخش‌هایی از بیابانهای استان الانبار تنها نقاط باقیمانده در دست داعش در عراق محسوب می‌شوند.

 به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز عربی، بازپس‌گیری استان نینوا از اهمیت معنوی خاصی برای ارتش عراق برخوردار است چرا که شهر موصل به عنوان دومین شهر بزرگ عراق و مرکز این استان، سال‌ها در اختیار داعش بود و به نمادی برای قدرت این گروه تروریستی تبدیل شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین