کد خبر: ۴۷۲۲۴۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
اولین کنسرت سپاس صدرنوری برگزار شد

نسیم روح‌نواز آسمانی از کلاویه‌ها برخاست ...

کنسرت پیانو "سپاس صدرنوری" با عنوان «چوبیایی» و با همراهي ویولنسل "یکتا احمدی‌زاده" چهارشنبه شب هشتم شهریورماه به همت موسسه فرهنگی هنری "راد نواندیش" در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز : محبوبه بیات - چه آرام ذهن مخاطب را با خود ميبرد در فراسوي سازش
همرهش می شوند با نواي مستانه اش
و چه خوش نوايي ست ساز او
تار و پود دستانش می نوازد
و با قايق خیال، همگان را به آن سوها می رهاند
بنواز اهنگ دلت را
تا حس کنیم ترنم باران را
و یکرنگ شویم
تا بخوانیم:
           " چو بیایی..."

کنسرت پیانو "سپاس صدر نوری" با عنوان «چوبیایی» و با همراهي ویولنسل "یکتا احمدی‌زاده" چهارشنبه شب هشتم شهریورماه به همت موسسه فرهنگی هنری "راد نواندیش" در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

مهمانان صاحب نام در اين مراسم كم نبودند، لوریس چکناواریان، میلاد کیایي، قاسم رفعتی، پری ملکی، رضا خرّم فرزند استاد همايون خرم، جلال امیر پورسعید، طوفان مهدادیان، علی بدخشان، حمید خزاعي از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

در ابتداي ورود، ضمن خوشامدگويي به مهمانان، بروشوري  از برنامه در اختيار حاضران قرار گرفت كه بخشي از صحبت هاي سپاس صدرنوري با علاقمندان خود جلب توجه ميكرد:
«براي ماهتاب آسمان ها شعر گفتيم و با نسيم هاي نوازشگر بهاري روحمان را ساختيم ...
با موسيقي كيهان دنيايمان را نقاشي كرديم؛ و بر اين نقاشي طرحي از فردا نگاشتيم ...
فردايي كه "چون تو بيايي" غم از دل برود ...»

١٦ سال و كمي بيشتر از زندگي ام مي گذرد و بي شك بدون نظر خدا به هيچ كدام از آرزوهاي كودكي ام نمي رسيدم؛ حالا كه بعد از سال ها نواختن و ساختن؛ توانستم خواستن را در حد خود صرف كنم؛ خداي را سپاسگزارم كه هر چه دارم از اوست...

در بخش اول برنامه، قطعات واي باران (براساس شعري از حميد مصدق)، چوبيايي (براساس شعري از سعدي)  و قطعه  يار، بصورت تكنوازي اجرا شد.

 در بخش دوم نيز، همنوازي  پيانو و ويولنسل يكتا احمدي زاده  شامل قطعات عشق، هياهوي سكوت، به خاطر بهشت و آغوش به زيبايي خاصي اجرا شد و با تشويق ممتد تماشاگران مواجه شد.

در بخش سوم اين كنسرت، پرفورمنسي از بداهه نوازي پيانو همراه با بداهه نقاشي از پرهام عرب  دقايق آرامش بخشي براي حاضرين در سالن به ارمغان آورد. دقايقي كه همراه با موسيقي آرام بخش پيانو،  در خطوط نقاشي. بدور ازهياهوي شب محو شد و سكوت ذهن را رقم زد.

آنچه كه بيش از هر چيز ديگري نمود داشت دلگرمي بيشتر به حمايت از فعالیت های هنري نوجوانان و جوانان و تشويق آنان به توسعه فعاليت هايشان در عرصه فرهنگ و هنر بود.
بدون ترديد چنين رويكردهايي مي تواند تا آينده اي درخشان را براي آنان رقم زند.


** یکتا احمدی‌زاده: (1379 ، تهران)  نواختن ویولونسل را از کودکی نزد استادان محسن تویسرکانی، مسعود نظر و ژابیز زربخش فرا گرفت. وی با ارکسترهای نوجوانان ایران و صدا و سیما  و انجمن فرهنگی سفارت اتریش و گروه های موسیقی ضرباهنگ و ارف همکاری داشته است. از جمله فعالیت‌های هنری او شرکت در: پنج دوره جشنواره موسیقی فجر و جشنواره موسیقی صبا، اجرا در دوره جشنواره و جایزه همایون خرم، کنسرت بزرگ سمفونی صلح و عدالت ، اجرای بزرگ ارکستر نوجوانان در شیراز و ... می‌باشد.

** پرهام عرب: (1368 ، زابل) از کودکی به تشویق خانواده و علاقه وافری که به نقاشی و طراحی داشت دوره هایی را در این زمینه گذراند.  فارغ التحصیل کارشناسی ارشد در رشته مرمت آثار تاریخی از دانشگاه هنر تهران و دارای گواهینامه بین المللی مدیریت دیزاین و برند است و حضور در جشنواره های معتبر داخلی و خارجی همچون جشنواره های فیلم کن و برگزاری چندین نمایشگاه گروهی و ورک‌شاپ تخصصی را در کارنامه دارد.


ماهتاب پیانو در موسیقی کیهان سپاس

ماهتاب پیانو در موسیقی کیهان سپاس

ماهتاب پیانو در موسیقی کیهان سپاس

ماهتاب پیانو در موسیقی کیهان سپاس

ماهتاب پیانو در موسیقی کیهان سپاس

ماهتاب پیانو در موسیقی کیهان سپاس

ماهتاب پیانو در موسیقی کیهان سپاس

ماهتاب پیانو در موسیقی کیهان سپاس

ماهتاب پیانو در موسیقی کیهان سپاس

ماهتاب پیانو در موسیقی کیهان سپاس

* عکس: المیرا بابایی


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
بهداد منصوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
0
0
کنسرتی بسیار زیبا و به یادماندنی و صمیمی ....‌. دست مریزاد
هاتف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
0
0
آغازی خوب و پر از امید برای سپاس عزیز بود.
شبی زیبا و دل انگیز را سپری کردیم...
بهمن
|
France
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
0
0
تجربه‌های جدید در زمینه شیوه‌های اجرایی موسیقی سنتی ایران با انگیزه ایجاد زمینه برای بروز استعدادهای نوجوانان در زمینه هنر موسیقی
ما ز بالاییم و بالا می رویم ما ز دریاییم و دریا می رویم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین