کد خبر: ۴۷۲۲۶
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۲:۴۸

بسته تشویقی محور مذاکرات شیراک و مرکل

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روزنامه "استار" چاپ مالزی، دستور کاری چنین دیدارهایی از قبل مورد موافقت طرفین قرار نمی گیرد و رهبران دو کشور قرار است در خصوص موضوعات مهمی همچون مسائل دوجانبه، اختلافات بين پاريس و برلين بر سر مسايل اقتصادي نظير سياستگزاريهاي انرژي و بازار بورس اتحاديه ‌‏اروپا و مسائل عراق نیز گفت و گوهایی انجام دهند، اما مقامات آلمانی گفته اند که موضوع فعالیت های هسته ای ایران یکی از مهمترین موارد گفت و گوهای دو رهبر را تشکیل می دهد. 

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی ایتالیا، آنسا "رومانو پرودی" نخست وزیر ایتالیا هفته آینده در جریان اولین سفر اروپایی خود در 13 ژوئن با ژاک شیراک و فردای آنروز پس از سفر به برلین با مرکل، صدر اعظم آلمان دیدار می کند. دیدار مرکل و شیراک در حالی صورت می گیرد که خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران به سر می برد تا بسته تشویقی کشورهای 1+5 را به مقامات ایرانی تحویل دهد. 

آنجلا مرکل، صدر اعظم آلمان و فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه این کشور تا کنون ملاقات های زیادی با سران سیاسی سایر کشورها  مخصوصا جرج بوش و ولادیمیر پوتین در خصوص فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران انجام داده اند و سعی کرده اند با جلب حمایت آنها ایران را تحت فشارهای سیاسی قرار دهند.

 در همین خصوص مرکل در ماه میلادی جاری به چین سفر کرده بود تا مقامات پکن را به اتخاذ مواضعی سرسختانه علیه ایران ترغیب کند. او بعد از دیدار با سران چین گفته بود که با آنها به توافق رسیده که نباید به ایران اجازه فعالیت های هسته ای داد.
 
نباید به ایران اجازه کار بدهیم(کلیک کنید) 

این در حالی است که اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان نیز که به تازگی به ترکیه سفر کرده بود در یک کنفرانس خبری مشترک با عبدالله گل، وزیر امور خارجه ترکیه گفته بود که به جواب تهران در خصوص پذیرش بسته تشویقی کشورهای 5+1 خوش بین است.
به جواب ایران خوش بین هستم (کلیک کنید)
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین