کد خبر: ۴۷۲۳۳۰
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸

توضیحاتی درباره نرخ بیمه معلمان حق‌التدریس

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: تمام تلاش ما این است که نرخ بیمه معلمان حق‌التدریس برای احتساب سنوات آنان بر اساس نرخ مصوب همان اوایل سال 84 محاسبه شود نه بر اساس نرخ سال 96.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با ایسنا درباره محاسبه سوابق معلمان حق‌التدریسی که سال 1384 استخدام شدند و بیمه آنان در سال‌های حق التدریس بودن پرداخت نمی‌شد، اظهار داشت: معاونت توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش بخشنامه‌ای را صادر کرده است که به نظر می‌رسد بعضی از بندهای آن مغایر قانون باشد به همین دلیل نامه‌ای را به معاونت قوانین مجلس نوشتم و این بخشنامه را ضمیمه آن کردم تا معاونت قوانین بررسی کند و نظر قطعی دهد.

وی افزود: ظاهراً اگر بخواهند سوابق حق التدریس‌ها را حساب کنند باید این معلمان در آن سال‌ها در هفته 24 ساعت تدریس می‌داشتند در حالی که این‌گونه نیست و بسیاری از آنان 18 ساعت یا کمتر تدریس داشتند و این مشکل ایجاد می‌کند. کمیسیون آموزش در حال پیگیری این موضوع است و اگر جایی قانون استفساریه بخواهد نمی‌گذاریم حقی از این عزیزان ضایع شود.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که سوابق معلمان حق‌التدریسی محاسبه شود و در رابطه با حق بیمه هم بحث ما این بود که نرخ آن بر اساس همان سال 84 محاسبه شود نه به زمان حال. این هم مشکلی است که وجود دارد و برخی ادارات ما گفته‌اند که به مبلغ روز باید پرداخت شود در حالی که بیمه باید مدعی باشد نه آموزش و پرورش. این هم موضوع دیگری است که در همان نامه‌ای که نوشتم و بخشنامه را ضمیمه کرده‌ام به آن اشاره دارد. معتقدم دوستانی که شاکی هستند باید به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نامه بنویسند تا وقتی را بگذاریم تا معاون پشتیبانی وقت آموزش و پرورش بیاید و این بحث را دنبال کنیم.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که چرا باید معلمان حق‌التدریس از جیب خود پول احتساب سنوات خود را بپردازند؟ ادامه داد: به هر حال این موضوع برای آموزش و پرورش بار مالی دارد و به همین دلیل شورای نگهبان آن را رد می‌کند، بنابراین چون می‌خواهیم طرح احتساب سنوات این معلمان تصویب بشود خود معلمان حاضر شدند پول احتساب سنوات خود را بپردازند.

وی افزود: اداره قوانین مجلس باید بیشتر در طرح‌هایی که نمایندگان می‌دهند ورود کند و عبارات قانونی طوری نوشته شود که جای تفسیر را باز نگذارد. متأسفانه برخی کلمات دو پهلو راه را بر اجرای قانون می‌بندد و این نقیصه بزرگی در امر قانون‌گذاری است؛ بنابراین تمام تلاش ما این است که نرخ بیمه معلمان حق‌التدریس برای احتساب سنوات آنان بر اساس نرخ مصوب همان اوایل سال 84 محاسبه شود نه بر اساس نرخ سال 96. بنابراین معلمان تا اواخر مهرماه صبر کنند و فعلاً کاری انجام ندهند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین