کد خبر: ۴۷۲۳۵
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۴:۴۰
وزيري نفت:

تاخير ژاپني ها را تحمل نخواهيم كرد

آفتاب‌‌نیوز : وي درمورداحتمال فسخ قرارداد ازطرف ژاپن و تاثيرآن بر همکاري هاي نفتي دوکشور تصريح کرد: ژاپن يک مشتري خريدار نفت ايران است که قراردادي هم براي توسعه ميدان نفتي آزادگان با ايران منعقد کرده است ليکن هنوز به جمع بندي واحدي دراين مورد نرسيده ايم ضمن اين که ازنظرکلي اين مساله با قرارداد ميدان نفتي آزادگان ارتباطي ندارد.

وزيرنفت به تحولات خط لوله صلح و وجود فاصله قيمتي گاز صادراتي ايران به پاکستان اشاره کرد و گفت:به هرحال بايد اين نکته را در نظر داشت که آنها خريدار گاز هستند وما فروشنده آن و طبيعي است که خريدار به دنبال ارزان خريدن است و فروشنده نيز تمايل به گرانتر فروختن دارد.ليکن اين مساله اي است که بايد مورد بحث قرارگيرد تا اين که بتوان به نقطه مشترکي که مورد نظرهردو طرف باشد، رسيد. 

مهندس هامانه درخصوص احتمال کناره گيري هند و تغيير نام خط صلح نيزگفت: خط لوله نام مصوبي نيست که به تصويب يک مرجع رسمي رسيده باشد بلکه اين اسم با اين هدف اکه ميان هند و پاکستان صلح و آرامش بيشتري برقرارکند، انتخاب شده است.

وي در مورد قرارداد کرسنت و همچنين گزارش ديوان محاسبات مبني بر وجود برخي تخلفات در وزرات نفت گفت:اين قرارداد ازطرف کارشناسان هنوز دردست بررسي است. دراين مورد با نمايندگان کرسنت گفت وگوهايي انجام شده تا درصورت اصلاح شرايط، قرارداد ادامه يابد و درغير اين صورت منتفي شود. درمورد دوم يعني تخلف هم ما با هرگونه تخلف قاطعانه برخورد مي کنيم و از دستگاه هاي نظارتي هم که وزرات نفت رادراين زمينه کمک مي کنند تشکر مي کنيم. 

وزيرنفت صادرات گازايران به اروپا را با توجه به تاکيد مقام معظم رهبري از برنامه هاي قطعي وزات نفت اعلام کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین